Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Rostad bröd med purjolök

Av Eva - 1 mars 2009 20:04

Jag blev lite hungrig så här på kvällskvisten så jag rostade bröd och lade på ost och purjolök...mums! Rödlök funkar också, men det hade jag inte hemma och purjolöken är lite mildare för magen.

Jag ska snart börja på bok 39 i Sagan om isfolket. Vad ska jag läsa sen?

Den första boken började jag att läsa i september 08 och jag tyckte det var perfekt att läsa när jag ammade, men så sket sig amningen och då blev det inte så mycket tid över till läsandet. Jag brukar passa på att läsa några sidor när jag äter frukost då Martin sover och sen måste jag alltid läsa innan jag somnar. Johans pannlampa funkar utmärkt fortfarande, men nu vill han att jag ska skaffa en egen så jag får väl införskaffa mig en jag också. Det blir perfekt sken man man lägger själva lampan nedåt mot täcket och vinklar upp den lite grann. Då blir det inte ett blått sken som det annars är i pannlampan. Alla sätt är bra utom dom dåliga ;).

Johan kom precis ut från badrummet, han har satt på Martin pyjamas, och han hade vägt honom....host..host...han väger enligt vår våg 9,6 kg. Han är ju bara 5 månader. Det är inte undra på att jag har ont i armar, nacke och rygg jämt.

Det brukar skilja några 100 gram mot BVC så det ska bli mycket intressant att se hur mycket han väger på 6 mån kontrollen.

Ska försöka kolla på Babel med Brad Pitt ikväll om Martin har somnat innan dess...han har sovit jätte dåligt idag så jag hoppas han sover hela natten.



 
 
Cilla

Cilla

1 mars 2009 21:00

jag det är väl bara att börja om från borjan med dina böcker!! Hittade en bok i källaren idag om lyckliga lydiga hundar av Anders Hallgren. Mkt intressant bok, måste försöka få bort Shakiras skällande på allt och alla som går förbi... bra att hon vaktar med inte på allt, folk får ju faktiskt gå förbi på gatan för den äger ju inte vi!!
Pannlampa var det ja..
Sov Gott
kram Cilla

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Malin Hedén

Malin Hedén

1 mars 2009 21:48

Hej Kompis!
Vad gullig du är! TACK för AWARDEN!
Boktips: Jag ska läsa "Massajens dotter" (hur det nu stavas och hur nu titeln var *hehe*). Jons pappas fru har läst de böckerna (tre stycken tydligen). Hon tyckte de var fantastiska. De handlar om en kvinna från europa (eller var det USA *asgarv*) som helt enkelt flyttar in i en hydda med jordstampat golv, gifter sig med en massaj och får barn med honom. Fortsättande böcker handlar om dottern. Tyckte det lät spännande. Det är en sann historia.
Kanske har du läst den?
Kramis

http://malinheden.se

 
Eva

Eva

2 mars 2009 08:57

Cilla, visst är det bra att hon vaktar, men som du säger, det måste vara jobbigt att vara din granne när man ska gå förbi henne varje dag :).

Malin, Jag har redan läst dom böckerna, verkligen intressanta och läsvärda. Tänk att komma från Schweiz (tror jag att det var :)) och sedan bosätta sig då är ute i ingenmansland. Jag tycker du ska läsa böckerna.

Kram på er

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards