Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under mars 2009

Av Eva - 14 mars 2009 06:31

Tänk om Martin kunde sova lite längre ibland. Nej då, han ska vakna vid 6 tiden jämt och när man själv har gått och lagt sig kl 00-01 så känns det segt att gå upp. Visst får man ju skylla sig själv lite eftersom jag kunde lagt mig tidigare, men det är ju när han har somnat som jag får min egna tid.

Michelle var på Grand igår och jag fick gå och möta henne vid bussen när hon kom hem. Hon tycker det är lite läskigt att gå ute så där sent på kvällen och jag förstår henne, även jag tyckte det kändes lite otryggt. Det är då man önskar att man hade en stor hund :).

Ikväll ska vi till Cilla och Henke och titta på Melodifestivalsfinalen och jag håller en tumme på att Sarah eller EMD vinner. Går Ugglas och vinner, ja då är det sluttittat för min del ;).


Av Eva - 13 mars 2009 19:01

Så var det dags för "Gissa bilden" igen och jag hoppas fler gissar än förra gången. Det går faktiskt att lämna kommentarer fast man inte själv har någon blogg :).


Ja, vad tror ni att detta är?


Av Eva - 13 mars 2009 12:58

 Jag kollade precis mailen och jag hade fått några fredagsfräckisar som jag tänkte dela med mig av till er...hehehe...läs på egen risk.

Ingenting för den känslige ;).



Johan gick bort till sin kvinnliga kollega på jobbet och sade:
- Åh vad ditt hår luktar gott idag, alldeles nytvättat.
Kvinnan blev rasande och gick raka vägen in till chefen
och talade om att hon hade blivit sextrakasserad på jobbet.
- Vad är det som har hänt, frågade chefen
- Benny sa att mitt hår luktade nytvättat.
- Men, vad är det för farligt med det, frågade chefen.

Vad som är farligt med det fräser kvinnan.  
Johan  är ju för fan dvärg!



Frun ligger på alla fyra i rabatten när maken utbrister.
- Men herre jösses , nu får du väl ändå ta och börja motionera,
din bakdel ser ju ut som en hel skördetröska!
Senare på kvällen när maken och frun ska krypa till sängs och mannen är lite
kelsugen, märker han att frugan är lite sur, så han säger:
- Men vad är det med dig?
- Du tror väl inte jag tänker starta hela maskineriet bara för ett halmstrå?


En 80-årig man är på sin årliga läkarkontroll
och läkaren undrar hur han mår.
Mannen säger att han aldrig mått bättre och berättar
att hans 18-åriga fru är gravid med hans barn.
Läkaren tänker en stund och säger sen:
- Låt mig berätta en historia.
Jag känner en kille som är hängiven jägare.
Han missar aldrig en jakt, men en dag råkade han
att med sig ett paraply istället för geväret.
Så står han där i skogen och mot honom kommer en jättelik björn.
Han höjer paraplyet mot björnen, kramar handtaget
och vet du vad som händer?
- Nej, svarar mannen.
- Läkaren säger: Björnen föll ner och dog.
Den gamle utbrister: Det är omöjligt!
Någon annan måste ha skjutit björnen.
- det är ungefär dit jag vill komma, svarar läkaren.



Det var ett par som hade varit gifta i över 20 år.
Varje gång de skulle älska så insisterade mannen på
att de skulle ha lampan släckt.
Nåväl, efter 20 år kände kvinnan att det där var ju löjligt.
Hon funderade på hur hon skulle få honom att sluta med denna tokiga vana.
Så en natt när de var mitt uppe i vild älskog, tände hon ljuset.
Hon tittade ner och såg att hennes man höll i en batteridriven
låtsaspenis med vibrator -mjuk, underbar och större än en riktig.
Hon gick i taket:
- Din impotenta idiot, skrek hon åt sin man.
Hur har du kunnat ljuga för mig i alla dessa år?
Förklara dig!
Mannen tittade henne rakt i ögonen och svarade lugnt:
- Jag förklarar leksaken om du förklarar barnen.


Av Eva - 13 mars 2009 07:10

Bilen gick igenom besiktningen igår. Skönt!

Igår kväll åkte jag på "syjunta". Den var hos I-M. Martin och Michelle följde med, men nu dröjer det nog innan Martin får följa med för han kom helt ur sina sovrutiner. Han var ju trött och somnade i min famn och då kunde jag lägga ner honom i I-M´s säng, men sen var jag tvungen att väcka honom när jag skulle klä på honom och när vi sedan kom hem så hade han jätte svårt att somna igen. På lördag ska vi till Cilla och Henke och då ska vi försöka sova över där. Hoppas det går bra med lillskrutt då.


När jag gick upp sken solen, men nu är det grått. Jag som hoppades på solsken idag :(.



Av Eva - 12 mars 2009 15:18

Jag var precis in och tittade på "Visa referenser till din blogg" och där ligger en skum sida. Jag gick in och tittade och det var lättklädda flickor där, några sorts kontaktannonser. Fattar ingenting! Hur kan man komma till min blogg via denna sida? Man blir ju lite rädd för man vet ju aldrig vem som snor bilder och annat och lägger ut på sådana sidor. Jag ska luska lite mer och se om jag hittar något skumt. Hm...!

Av Eva - 12 mars 2009 13:58

Oj, nu har Martin sovit i över 2 timmar :). Helt otroligt! Det är nästan så jag måste väcka honom snart för jag måste hinna bada honom innan jag åker och besiktar bilen. Lilla gosen...det är konstigt att gårdagen kunde vara så eländig och idag är han underbar.

Av Eva - 12 mars 2009 12:50

Kors i taket, nu har Martin sovit i en timme :). Så underbart skönt. Då har jag kanske en glad liten kille när han vaknar. Igår var allt bara katastrof så det känns skönt att det är en bättre dag idag.


Av Eva - 12 mars 2009 06:30

Oj så trött jag är. Jag måste nog passa på att försöka sova lite mer när Martin sover idag. Igår var han inte rolig, sov knappt på hela dagen, sur, grinig och ingenting dög. Jag hoppas det går bättre för honom att sova idag så att även jag kan vila lite.

Idag ska jag besikta bilen och det är bara att hålla en tumme. Det borde inte vara några problem eftersom bilen är relativt ny och den är ju servad som den ska. Det är första gången den besiktas och nästa gång är om 2 år.

När jag hade Polon var jag alltid orolig över hur det skulle gå, men konstigt  nog gick den alltid igenom utan problem. Det var en riktig liten pärla det, startade jämt, även på vintern när det var -20 grader och då kunde den ha stått i en vecka. Än så länge har inte Saaben strulat så jag hoppas den är lika pålitlig som Polon. Det var en riktig rolig bil att köra, kändes som man var ute och åkte gocart *skrattar* och ibland kan jag faktiskt sakna den. Jag hade sådan separationsångest när jag skulle sälja den, men jag var ju tvungen. Jag måste ju ha en bil som jag kan få in barnvagnen i.

En del tycker det är onödigt att vi har två bilar, men jag skulle få panik om jag inte kunde ta mig någonstans bara för att Johan har bilen. Att ha två ger oss mer frihet och vi skulle nog inte klara oss med bara en. Att ta körkort var det bästa jag någonsin har gjort. Jag tog ju det först år 2004 och innan dess var jag tvungen att ta bussen överallt eller så fick Johan skjutsa mig och det var inte alltid så kul. Efter det har jag nog knappt åkt buss, det har jag gjort tillräckligt i mitt liv.

Nej nu ska jag koka ett par ägg, magen börjar att kurra så det är dags för frukost.


Ovido - Quiz & Flashcards