Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Snart dags för frukost

Av Eva - 12 mars 2009 06:30

Oj så trött jag är. Jag måste nog passa på att försöka sova lite mer när Martin sover idag. Igår var han inte rolig, sov knappt på hela dagen, sur, grinig och ingenting dög. Jag hoppas det går bättre för honom att sova idag så att även jag kan vila lite.

Idag ska jag besikta bilen och det är bara att hålla en tumme. Det borde inte vara några problem eftersom bilen är relativt ny och den är ju servad som den ska. Det är första gången den besiktas och nästa gång är om 2 år.

När jag hade Polon var jag alltid orolig över hur det skulle gå, men konstigt  nog gick den alltid igenom utan problem. Det var en riktig liten pärla det, startade jämt, även på vintern när det var -20 grader och då kunde den ha stått i en vecka. Än så länge har inte Saaben strulat så jag hoppas den är lika pålitlig som Polon. Det var en riktig rolig bil att köra, kändes som man var ute och åkte gocart *skrattar* och ibland kan jag faktiskt sakna den. Jag hade sådan separationsångest när jag skulle sälja den, men jag var ju tvungen. Jag måste ju ha en bil som jag kan få in barnvagnen i.

En del tycker det är onödigt att vi har två bilar, men jag skulle få panik om jag inte kunde ta mig någonstans bara för att Johan har bilen. Att ha två ger oss mer frihet och vi skulle nog inte klara oss med bara en. Att ta körkort var det bästa jag någonsin har gjort. Jag tog ju det först år 2004 och innan dess var jag tvungen att ta bussen överallt eller så fick Johan skjutsa mig och det var inte alltid så kul. Efter det har jag nog knappt åkt buss, det har jag gjort tillräckligt i mitt liv.

Nej nu ska jag koka ett par ägg, magen börjar att kurra så det är dags för frukost.


 
 
Cilla

Cilla

12 mars 2009 12:26

Jaha ja, får du koka dina ägg själv??? Det är ju inte snällt!! Ska ni inte sova över på lördag?? Jag tror inte att det blir några problem.
Bry dig inte i Egon!!!
Kram Cilla

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

12 mars 2009 12:42

Ja, jag kokar faktiskt mina ägg själv :). Jag har ingen som serverar mig på silverfat...hehhe..ja Egon struntar jag i. Det hela måste vara ett skämt.
Ska kolla med Johan vad han känner för att sova kvar. Det går säkert bra med Martin, men vart ska jag lägga honom?

Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards