Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under mars 2009

Av Eva - 11 mars 2009 21:21

Det har äntligen slutat snöa. Gud så skönt! Drömmen vore att vakna i morgon med blå himmel och en stor sol som lyser, fågelkvitter i träden, takdropp och allt annat som tyder på att våren är på väg. Men sådan tur har man väl inte *skrattar*.


Jag fick ju försändelsen från Extrafilm idag, men det var bara hälften av korten som kom. Trodde det hade blivit något fel så att hälften försvann när jag gjorde beställningen så jag ringde och frågade dom, men tydligen så skickas dom i två paket så att det inte ska bli så tungt för brevbäraren....men hallå, vår brevbärare åker moped så så jobbigt för honom är det nog inte. I och för sig så vet ju inte Extrafilm det så det var ju visserligen snällt tänkt av dom. Jag får det andra paketet i morgon. Appropå mopeder, varje dag åker en snubbe förbi på cykelvägen utanför på en flakmoppe med ett barn på flaket. Flaket är som en stor låda och där i sitter barnet. Får man köra så? Barnet har hjälm på sig och det är ju bra, men jag tycker det ser lite otäckt ut. Det är väl någon som lämnar och hämtar på dagis eller skola.



myspace layouts
Av Eva - 11 mars 2009 12:42

Så har man fått i sig lunch idag också. Hittade Oxpytt i frysen som jag stekte på. Hur länge den har legat där det vet jag inte ;), men det var gott.

Jag brukar annars köra någon micromat för enkelhetens skull, men idag kände jag för något annat.

Michelle rider idag, men det är hennes pappa som ska skjutsa så jag slipper gå ut idag. Det snöar fortfarande och jag hoppas det slutar snart för jag tycker det räcker nu.

Martin har sovit jätte dåligt idag och det gör att han blir sur och grinig. I och för sig ska jag väl inte klaga för han sover ju hela nätterna nästan jämt. Hellre det och sen ta skiten på dagarna. Han sitter just nu och jollrar högt i sin matstol, det verkar som att han är stolt över att få sitta där. Det blir ju lite vingligt fortfarande eftersom han är lite liten för stolen, men jag stoppar om med kudddar och då går det ganska bra.

Yippie! Nu kom posten och vet ni vad jag fick? Korten jag beställde i söndags. Extrafilm är alltid väldigt snabba. Även om deras hemsida suger ibland :( . Nu ska jag kika på korten och se hur dom blev. Då blir mamma glad för jag ska träffa henne i morgon på "syjuntan" och hälften är hennes kort.


Tjingeling

Av Eva - 10 mars 2009 19:45

Tänk att det är den 10 mars redan, en månad till och våren borde vara här på riktigt :). Ett skatpar håller på och bygger bo i buskaget utanför och det är ännu ett vårtecken. Men jag undrar om dom har fattat att dom bygger precis där kajorna sitter på nätterna. Stackarna! Nu hör jag faktiskt hur kajorna kommer och landar, suck! Tänk att dom aldrig ska försvinna.


 Tussilago%20farfara.jpeg (133096 bytes)

Av Eva - 10 mars 2009 07:38

Igår var mamma, Michelle och jag till Thuns och kikade lite. Jag hittade faktiskt på något till mig för en gångs skull :). Martin fick inga kläder denna gång, det brukar annars bara bli kläder till honom, men en liten bok av plast fick han i varje fall. Michelle fick ,trosor, ett linne, en film, en nyckelring och så fick hon en tröja av min mamma.

Det var skönt att komma iväg lite själv. Man behöver det ibland.

I dag snöar det ute, usch, räcker det inte nu? Vi ska ta oss en promenad till affären idag, men det är inte kul i sånt här väder.

I och för sig så ska jag väl vara glad att vi inte har lika mycket snö som på bilderna i förra inlägget ;).




Av Eva - 9 mars 2009 11:52

Jag undrar om motor och kupévärmare gör någon nytta här? :)

 



 

  


Burr!!! Tänk att vakna och det ser ut så här.


Ja, vad säger man. Naturen är vacker!




Av Eva - 9 mars 2009 07:33

Martin somnade vid halv nio igår kväll, skönt tänkte jag, nu har jag tid att redigera lite kort och skicka in till Extrafilm, men så fel allting gick :(.

Först tog jag bort röda ögon och sånt och det tog ju sin lilla tid. Efter det skulle jag ladda upp bilderna på Extrafilm och då började problemet. En del bilder vändes fel när jag skulle göra beställningen och hur jag än vred och vände på dessa bilder så blev formatet fel *arg*! Jag fick ta bort dessa bilder, vända dom i ett annat program och sen ladda upp dom igen. Men vad händer då, jo allt hänger sig och det är bara att trycka Crtl+Alt+Delete för att avsluta och börja om från början. Okej att det händer en gång, men häromdagen gav jag också upp pga att allt hängde sig på Extrafilm. Det slutade med att jag fick skita i dom bilder som blev felvända och bara beställa dom som blev rätt. Det konstiga var att dessa "fel vända" bilder var vända rätt när jag laddade upp dom, men att sen Extrafilm vände och förvrängde dom. Nej, nästa gång funderar jag på att välja något annat ställe. Så går det om man jäklas med mig ;).


Tjingeling

Av Eva - 8 mars 2009 20:49

Jaha, så är gubben på väg hem igen då. James i Metallica är sjuk så det blev inställt. Surt...men man rår ju inte för att man blir sjuk. Dom kommer tillbaka i Maj istället och då skulle biljetterna gälla.

Tur att vi inte bor så långt ifrån Stockholm.


Av Eva - 8 mars 2009 18:24

Nu har vi kommit hem från mamma. Michelle följde också med dit. Jag lade över alla mammas kort från digitalkameran på min dator så ikväll när Martin har somnat ska jag försöka få iväg dom till Extra film.

Det brukar ju ta lite tid när man ska fixa och trixa med röda ögon och lite andra justeringar.

Vi gjorde i ordning korvstroganoff hos mamma och det var efter mitt recept. Den fick godkänt :).

Ikväll är Johan på Metallica i Globen, lite avundsjuk är jag, men någon måste ju vara hemma med lillplutt.

Jag har ju sovit borta hos Cilla två ggr nu så det var väl dags för honom att göra något.


Ovido - Quiz & Flashcards