Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Eva - 12 januari 2009 22:57

Varför ska en del personer förstöra trådar i forum med att kommentera och anmärka på hur man skriver???? Det finns väl inget som kan förstöra en tråd som det....och dom finns överallt. Det är inte roligt att följa en tråd och så hoppar någon in och förstör. Det brukar då sluta med att tråden bara innehåller en massa bråk och skit och till sist orkar ingen läsa längre.     

Det är bara barnsligt.

Jag erkänner att jag inte alltid formulerar mig som man ska och ibland stavar jag även fel. Det bryr jag mig inte om. Är det någon som tycker att det är så hemskt att läsa så får dom väl strunta i att läsa.

I ett forum råkade jag skriva "vart motivet kommer ifrån" istället för "var motivet kommer ifrån" och fick mig en banning på en gång, det var barnspråk tyckte den som kommenterade.... Skaffa ett liv säger jag bara!

Hade jag velat ha hjälp med svenska så hade jag valt ett annat forum.

Ja, ja strunt samma, man kommer tyvärr aldrig ifrån dessa besserwissrar som kan och vet allt bäst. Man får helt enkelt ignorera dom så kanske dom till sist ledsnar.




Av Eva - 12 januari 2009 18:57

Jag överlevde tandläkarbesöket ;) och inga hål hade jag. Jätte skönt!

Jag såg att min gamla tandläkare ( monstret) var kvar. Usch! Stackars människor som får honom.

Michelle kom precis hem och visade sin navelpiercing som hon gjorde idag.

Här kan ni se resultatet.


Av Eva - 12 januari 2009 09:08

Jag ska till tandläkaren idag. Usch! Sist jag var där var en skräckupplevelse.

Jag har aldrig varit rädd för att gå till tandläkaren, men efter denna gång känner jag bara obehag.

Det var ett hål i en tand i underkäken på sidan som skulle lagas och det tycker man ska vara enkelt, men icke. Tandläkaren jag hade var dum i huvuvdet. Jag hörde för det första inte vad han sa och sen var han bara sur och grinig. Det slutade med att jag fick 5 bedövningssprutor som inte tog, han skyllde på att det var svårt att bedöva just där. Jag såg att tandsköterskan såg änglig ut....! Han försökte börja laga fast inte bedövningen hade tagit och det var inte skönt kan jag säga. Tårarna rann och jag kände mig som en riktig lipsill. Jag fick panik.

Till slut hade jag suttit i stolen i över en timme och det var dags för dom att gå hem. Tandläkaren gav upp. Den rara tandsköterskan följde med mig ut i receptionen och hjälpte mig att beställa en ny tid hos en bra tandläkare. Hon var så orolig över mig att hon till och med ringde dagen efter och frågade hur jag mådde. Snacka om rar!

När jag sedan fick gå till den nya tandläkaren så gick allt jätte bra. Bedövningen tog direkt.

Måste bara tillägga att när jag kom hem efter första besöket så började den förbannade bedövningen att ta ordentligt, jag var så bedövad efter att ha fått 5 st sprutor att hela ansiktet var snett. Jag hade sen ont i käken i flera dagar eftersom han hade misshandlat min mun. Han måste ha varit en riktig klåpare.

Idag kommer jag att få den nya tandläkaren igen och det är jag mycket tacksam för.


Michelle ska pierca sin navel idag :). Jag undrar hur det kommer att gå.

Jag skulle ha följt med henne, men ska som sagt till tandläkaren så hon får ta med sig sin kompis Isabell istället.

Det gör ju inte så ont, jag har ju själv gjort det. Dock har det vuxit igen efter graviditeten och jag tänker inte göra någon ny.

Det gör ont i ca 1-2 sekunder och sen är det över, det är värre att ta hål i öronen för då har man ju ont i flera dagar.

Michelle började att tjata om att ta hål i näsan och det sa jag NEJ till. Då fick hon hellre göra hål i naveln och det gick hon med på.

Jag får uppdatera ikväll om hur allt har gått idag. Om jag överlevt tandläkarbesöket och hur det gick för Michelle.


Kramisar


Ovido - Quiz & Flashcards