Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Eva - 26 januari 2009 23:16

Jag har gått igenom en massa gamla bilder och eftersom jag inte har något att skriva om ikväll så tänkte jag lägga upp en liten bildkavalkad här.

Obs!! Det är bara en massa djur..... :)

Cilla, bläddra ner till hundvalparna...! Du blir kär på nytt.


Min heliga birma Alice (Kyrkskolans High Hope)


Min heliga birma Ozzy (Kyrkskolans Oro Orsini)


Här har vi båda två tillsammans. Alice är mamma till Ozzy.


Så här kan det se ut om man vänder ryggen till :) Det är tur man torkar bordet varje gång vi ska sitta och äta där.


Finn ett fel!!


Här ser ni vad som fanns i lådan......! Tokkatt ;)


Mammas hund Laisa och Dickens hundar Pauline och Vilma. 


Vilma...lilla sötnos.


Emma, min papegoja som jag omplacerade i en jätte gullig familj i Storvik.

Tyvärr blev Emma sjuk och gick bort i oktober 2007.

Tack Camilla för dom fina åren hon fick hos er!


Jag är på besök och hälsar på Emma.


En av hundvalparna hos Camilla.


Ännu en hundvalp hos Camilla.


Måste bara visa denna tupp...ha ha ha, har aldrig sett något som ser ut så här :).  Ägare, Camilla.


Min kusin Lindas Nordsvensk Lukas....Är han stor eller???? Tänk honom har jag ridit i full galopp....det var inte meningen att han skulle galoppera.

Min mamma sa att det dånade i marken när vi kom i fullt ös.

Jag var bara glad att jag satt kvar och inte ramlade av.

Det var nog en syn för gudarna....:)


Denna bålegeting drottning hittade min farbror Benni i lillstugan vid Västerbol, han skulle vara snäll och ta ut den och fick ett stick i fingret.

Aj aj aj!!! Efter det blev bålgetingen alldeles groggy och då kunde vi ta bilder på den.

Jag trodde inte det fanns så stora getingar, den var enorm.


En liten fladdermusbebis som vi försökte rädda livet på. Han satt på husgrundet mitt i solen en morgon när vi vaknade. Lilla stackarn...!

Han hade försökt lära sig att flyga på natten, men störtlandat. Vi har massor av fladdermöss i väggen vid Västerbol.

Vi satte honom i skuggan och jag försökte få i honom vatten, det var inte det lättaste. Munnen var så liten.

Vi var tvugna att åka hem denna dag och kunde inte ha koll på honom, så vi satte honom i ett träd i skuggan och hoppades mamman skulle hämta honom på natten, men när vi kom dit efter 2 dgr så satt han död i trädet.

Så tråkigt... :( Men vi försökte i varje fall.


Så där, då var min bildkavalkad slut, blev en hel del.

Nu ska jag gå och tutta kudde.

Tjingeling




Av Eva - 26 januari 2009 15:02

Systemmeddelande "söker efter signal..." får jag upp när jag försöker titta på teve...skit! Inte ens om jag stänger av boxen så funkar dom kanaler som brukar funka...! Det måste var något stort fel. Var in på Comhems hemsida och tittade om det var några driftproblem i vårt område, men si det var det inte...Nehej, vad kallar dom det här då?

Comhem ringer hela tiden och vill att vi ska ha teve, internet och telefoni, men tack, det räcker med teve...annars hade jag varken kunnat ringa eller surfat runt på internet nu. Det är det värsta om man har allt på samma, blir det problem så fungerar ingenting.


Idag var Martin och jag iväg en sväng till IKEA och kikade, sedan vidare in på Coop, Lindex och Barnenshus. Det blev några bodies till Martin eftersom han har vuxit ur nästan alla han har, köpte också en stol som man kan hänga på bordet, det var REA så jag var tvungen :).

Den kan vara bra att ha med sig sen när Martin blir lite större.

Dom reade också ut vagnar, en Carena med små och svängbara hjul för 595:-, perfekt att ta med sig om man bara ska iväg och handla. Det var suflet och allt på den, men så kom jag på att vi behöver nog en med lite större hjul eftersom vi är på landet en del.

Jag kommer att behöva en mindre smidigare vagn snart, är så less på att behöva ta av två hjul för att få in den i min bil. Den tar ganska stor plats också. Liggliften vi köpte till vagnen har vi inte använt många gånger och vi funderar på att sälja den nu när vi inte behöver den längre.

Martin har liksom vuxit ur den "skrattar".

Nu har jag i varje fall lärt mig ett sätt att få ihop vagnen, nu slipper jag stå och svära och vara förbannad varje gång jag ska fälla ihop den.

Nu ska jag försöka få iväg några kort på extrafilm.se.

Farmor och farfar ville ha några kopior på kort på Martin.


Tjingeling




Ovido - Quiz & Flashcards