Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Teven fungerar inte :(

Av Eva - 26 januari 2009 15:02

Systemmeddelande "söker efter signal..." får jag upp när jag försöker titta på teve...skit! Inte ens om jag stänger av boxen så funkar dom kanaler som brukar funka...! Det måste var något stort fel. Var in på Comhems hemsida och tittade om det var några driftproblem i vårt område, men si det var det inte...Nehej, vad kallar dom det här då?

Comhem ringer hela tiden och vill att vi ska ha teve, internet och telefoni, men tack, det räcker med teve...annars hade jag varken kunnat ringa eller surfat runt på internet nu. Det är det värsta om man har allt på samma, blir det problem så fungerar ingenting.


Idag var Martin och jag iväg en sväng till IKEA och kikade, sedan vidare in på Coop, Lindex och Barnenshus. Det blev några bodies till Martin eftersom han har vuxit ur nästan alla han har, köpte också en stol som man kan hänga på bordet, det var REA så jag var tvungen :).

Den kan vara bra att ha med sig sen när Martin blir lite större.

Dom reade också ut vagnar, en Carena med små och svängbara hjul för 595:-, perfekt att ta med sig om man bara ska iväg och handla. Det var suflet och allt på den, men så kom jag på att vi behöver nog en med lite större hjul eftersom vi är på landet en del.

Jag kommer att behöva en mindre smidigare vagn snart, är så less på att behöva ta av två hjul för att få in den i min bil. Den tar ganska stor plats också. Liggliften vi köpte till vagnen har vi inte använt många gånger och vi funderar på att sälja den nu när vi inte behöver den längre.

Martin har liksom vuxit ur den "skrattar".

Nu har jag i varje fall lärt mig ett sätt att få ihop vagnen, nu slipper jag stå och svära och vara förbannad varje gång jag ska fälla ihop den.

Nu ska jag försöka få iväg några kort på extrafilm.se.

Farmor och farfar ville ha några kopior på kort på Martin.


Tjingeling




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards