Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Kallt som tusan ute.....

Av Eva - 4 januari 2009 21:08

Burr!!! Det är -15 gradet ute....jag undrar hur Cilla och Henke har det, dom som har fått fel på sin bergvärme? Stackarna...!

Cilla får tända några hundra värmeljus så kanske dom får upp lite värme :)

Det enda positiva med denna kyla är att en del fästingar dör....he he he...dom små liven kan aldrig överleva denna kyla utan ett snölager som isolerar...moooahhha. Det lär väl visa sig när sommaren kommer.

Idag var jag och Martin till Monica och hälsade på, men Martin var inte på sitt gladaste humör om jag säger som så. Jag förstår inte att han avskyr att åka bort till folk. När han är så här så drar jag mig för att åka bort jag också. Tycker bara det är skit jobbigt. Verkar som han blir stressad och får magknip så fort vi är borta....hoppas det går över för annars blir man som en eremit här hemma.

I morgon ska mamma och jag åka till mormors lägenhet i Knutby och försöka packa ner så mycket som möjligt. Det kommer att kännas konstigt när inte mormor är där. Vi ska åka dit i helgen och köra iväg alla hennes möbler, som tur är så är det inte så mycket möbler hon har. Sen är det bara städningen kvar.

Jag hoppas bilen startar i morgonbitti, mamma skrämde upp mig och sa att den ska få isproppar när det är så här kallt, men en sådan pass ny bil borde väl inte få det? Eller...?? Vad vet jag om bilar?





 
 
cilla

cilla

5 januari 2009 18:59

Japp några hundra värmeljus funkar helt ok, fast inte på golvet tyvärr!! Väldans kallt där!! Hoppas att det gick bra hos mormor idag, hörs senare. Kramisar från ett kallt hus på Filmvägen

http://cillalindblad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards