Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Jobbvisit

Av Eva - 30 januari 2009 15:15

Martin och jag har varit till jobbet en sväng. Det skulle bara bli en snabbvisit, men som vanligt blev vi kvar mycket längre. Det är ju så många att prata med och speciellt när man har en bebis med sig.

Jag som skulle hem och titta på reprisen av Glamour... :(

Nu missade jag det, men skit samma, man missar ju inte så mycket.

Vi ska äta enchiladas ikväll...mums! Det vattnas i munnen på mig när jag tänker på det, har inte hunnit få i mig någon lunch idag så det känns som magen håller på och vänder sig ut och in. Är så HUNGRIG!!!

I morgon kommer Matt över för han och Johan ska smaka Mackmyra whiskeyn som Johan fick av mig när han fyllde år. Det lät som om Matte skulle fixa mat till oss, jag undrar vad det blir för gott?

Tror han är bra på det där med mat ;)

Vi får se till att snygga till här hemma innan han kommer. Det ser ut som skit här just nu. Grejer överallt. Jag förstår inte hur det kan bli så bökigt på några dagar. Jag hinner inte gå och plocka undan hela tiden.

Värst blir det i vårat kök och vardagsrum som liksom sitter ihop, vardagsrummet är så litet och all golvyta tas upp av babysitter, två babygym och en sittvagn......!

Martin ligger och sover i sittvagnen just nu, det verkar som han sover bättre med lite ljud omkring sig. Teven står på och då sover han som bäst. Lägger jag in honom i sovrummet så vaknar han nästan direkt, antar att det blir för tyst där.

Nu ska jag logga in på FB och kika om något kul hänt där.


Tjingeling


 
 
Cilla

Cilla

30 januari 2009 17:10

Nyfiken, vart Gilberts skiss bra?? Gott ni ska äta, vi får tacos som vanligt på fredagar.
Kram Cilla

http://cillalindblad.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

30 januari 2009 20:49

Gilberts skiss var bra, men jag tror jag ändå kör på min idé.
Enchiladas och taccos är ju nästan samma sak. Det är samma sorts krydda i köttfärsen, men vi lindar in det i bröd istället. Strör över riven ost och sen in i ugnen.
Jag hör av mig någon dag.

Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

30 januari 2009 22:59

Tack för din visit i mina marker! Såg att du svarat så väluppfostrat på alla frågorna. Hemskt vad vi bloggare är väluppfostrade...
Hemma hos Huldran ser det ut som det gjorde när kottarna var små; leksaker över hela golven! Fast nu är det kattleksaker, som vår ungkatt och hennes systrar som är på besök hos oss dragit ut!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards