Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Eva - 11 juni 2009 23:13

Ja vilka är ni egentligen?

Ni som läser min blogg, men aldrig lämnar någon kommentar.

Jag vet och känner ca 15 st som läser hos mig och låt säga att jag har 50 besökare en dag.

Då är det alltså 35 st som jag inte har en aning om vilka ni är.

Please....skriv en liten kommentar så man vet vilka ni är!

Nicke Nyfiken är mitt andra namn :).

Av Eva - 11 juni 2009 22:29

Det var jätte trevlig att träffa en massa arbetskollegor igen. Två av dom gamla delägarna var också där och det var kul. Risken är väl att man annars tappar kontakten med dom.

R som ska sluta fick göra några utmaningar som vi hade riggat lite. Han är dålig förlorare och det var det som var grejen med det hela.

Vi fick kyckling och sallad som var jätte gott. Jag tog två glas vin (plastmuggar) så det blev ingen styrfylla hem. Tyvärr så gick alla hem tidigt så det var bara att cykla hem. När jag kom hem så såg jag grannen Y på sin balkong och där fastnade jag sen 1½ timma :). Hon blev lite snopen eftersom hon aldrig sett mig på en cykel. Det kan jag tro eftersom jag inte suttit på en cykel på 2 år. Det gick lite vingligt och det var inte vinets fel för jag vinglade lika mycket dit som hem. Michelles styre är helknäppt och viker sig nedåt om man inte är försiktig och vi måste skruva till det någon dag. Sen vete tusan vad det är med sadeln. Det pös ut vatten underifrån på något vis så jag fick en blöt fläck mellan benen. Det såg ut som jag hade kissat på mig.

Nu ska jag nog gå och ta mig några rostade mackor för nu är jag kvällshungrig.


Natti natti



Av Eva - 11 juni 2009 15:53

Martin jag var till Barnens hus idag. Han fick några nya leksaker och en ny pipmugg. Sen var vi in på Coop och handlade.

Om en timme ska jag iväg och fira av en kille som slutar på jobbet. Det bjuds på mat och dricka och jag funderar på att ta Michelles cykel ifall det är alkohol som serveras ;-).


Av Eva - 11 juni 2009 11:20

Johan var hem och hämtade bänkdiskmaskinen för dom som sålde kretskortet ville prova dom också. Det är ju bra för ser dom att det inte fungerar så borde vi få pengarna tillbaka. Det vore inte dumt.

När diskmaskinen försvann så insåg jag vilken stor diskbänk jag har :). Det har inte varit lätt att hålla till på en bänk på 20 cm så nu känns den gigantiskt.


Kl 12 kommer en tjej och hämtar ett frågeformulär som jag fyllt i. Jag brukar köpa en Aloe vera gel som fungerar på allt och denna gång fick jag testa på en dagkräm för ansiktet. Det var jätte lite i burken och jag skulle bara testa den i 3 dgr. Vad hinner man uppfatta på dessa dagar?  Inte mycket. Dom flesta frågor svarade jag Nej på, tex om jag skulle rekommendera den till vänner. Hur ska man kunna göra det när man bara testat i 3 dgr? Nej, jag tänker fortsätta med min vanliga dagkräm.


Tjingeling



Av Eva - 11 juni 2009 09:03

Idag slutar Michelle skolan. Dom skulle egentligen sluta i morgon, men eftersom dom var i skolan en lördag och hade Jubileum så fick dom sluta en dag tidigare. Hon är hos pappa denna vecka, men kommer hem på söndag. Sen ska man ha henne gå hemma och skrota hela sommaren. Hoppas tonårshormonerna har börjat att klinga av. Vi kommer att gå varandra på nerverna annars :-).


Martin har sovit hos mig i natt för han vaknade vid 3 och var jätte ledsen. Det känns i ryggen idag. Shit, vad ont det gör när man har legat på en och samma sida hela natten. Han rullar ner i mitten av min säng så jag har bara en minimal plats att ligga på och för att inte trilla ur så ligger jag nog och spänner mig. Därav denna ryggvärk idag :(.



Ovido - Quiz & Flashcards