Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Eva - 18 februari 2009 21:16

Så tyst det blev när Martin somnade. Han är inne i en fas då han ska låta högt hela tiden :). Det är precis som han har upptäckt att han har en röst. Jag hade beställt en bebis som bara gnyr, men ut kom liten kille med en röst som skär i öronen "skrattar". I och för sig så fick jag aldrig någon ordebekräftelse så jag antar att orden kom bort på vägen :). Det finns faktiskt bebisar som inte låter så högt, dom är inte många men dom finns.

Johan badade Martin ikväll medans jag fick lite lugn och ro. Sen försökte vi hålla honom vaken så länge som möjligt, men det gick bara till kl 9. Han har förskjutit sitt dygn med en timme och det betyder att han vaknar en timme tidigare också. Jag tycker att kl 7 är helt okej att gå upp, men kl 6 fungerar inte jag. Min dygnsrytm är sån.

Jag är en riktig kvällsmänniska och har alltid varit det. När Martin har somnat så är det så skönt att bara koppla av, ta en kopp kaffe, surfa runt lite och inte minst läsa i sängen en stund innan man somnar. Då knallar tiden på och jag släcker lampan mellan tolv-halv ett.

Oj, jag skulle ju duscha innan klockan blev för mycket så jag måste nog gå och göra det nu. Grannarna blir nog inte glada om jag duschar senare.





Av Eva - 18 februari 2009 19:14


Jag har tagit chansen och är med i en tävling på Sofias blogg . Man kan vinna valfri produkt från unikdekor.se.

Gå in och tävla ni också!

Av Eva - 18 februari 2009 17:00

Dagen började ganska bra, Martin vaknade kl 6 men somnade om strax efter 7 och då passade jag också på att sova lite till. Jag brukar inte hinna somna innan han vaknar, men idag somnade vi båda och sov till kvart i tio. Jätte skönt, men då fick jag bråttom eftersom vi skulle gå till Linda och tvillingarna. Håret var så fett så jag var tvungen att tvätta det och tror ni det blev liv på Martin när han fick se mig i "turban" på huvudet? Jo då han gallskrek så det var bara till att ta av sig handduken och försöka borsta det. Han var så ledsen så...jag förstår inte att han är så lättksrämd. Håret fick självtorka för jag vågade inte dra igång hårttorken för den avskyr han också. Det var bara att sätta på sig en mössa när vi skulle iväg. Var och handlade sallad till Linda och mig, sen passade jag på att gå förbi ett hus som är till salu eftersom vi hade tänkt att gå på visning. Huset låg så inträngt bland andra så där skulle jag inte trivas.

När vi kom fram till Linda så hann jag i varje fall äta halva salladen innan Martin vaknade av att lilla Elias vaknade och lät.

Sen var det livat ska jag säga. Linda och jag hann inte prata någonting. Tvillingarna var det full fart på och Martin bara grät när han hörde dom...suck!

När vi skulle gå hem så passade Linda på att ta med tvillingarna ut på en promenad så hon följde mig hem.

Martin lyckades att somna i vagnen på väg hem men så fort vi kom hem så vaknade han och då gallskrek han så att han blev lila i ansiktet.

Han har varit på uruselt humör en tid nu och han blir arg för minsta lilla. Så fort jag lämnar rummet så skriker han. Leksakerna släpper han bara för dom är inte alls intressanta. Jösses...när ska detta sluta?

Michelle kom hem en sväng för Johan skulle skjutsa henne till ridningen och när han fick se henne så blev han tyst. Tänk om Michan kunde prata och leka med honom lite ibland. Nej då, hon vill inte ens titta på honom och ännu mindre prata med honom.

Martin somnade till nu en stund, men som vanligt blev det bara en powetnap....nu sitter Johan med honom i famnen och försöker få honom att somna om, men jag måste snart ta över eftersom Johan ska hämta Michelle igen.


Tjingeling


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards