Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Eva - 17 februari 2009 21:43

Martin somnade tidigare än vanligt ikväll. Skönt, men hoppas han sover lika länge. Jag sitter uppe alldeles för länge på kvällarna, men det är så mycket man vill passa på att göra medans han sover. Har lekt lite i bildredigeringsprogrammet "Corel Paint Shop Pro", men insåg att jag nog behöver gå en kurs först ;).

Ta bort röda ögon, lägga till lite text och ändra storlek på bilder är nog allt jag kan och jag får nog hålla mig till det ett tag till. Att allt ska vara så invecklat?

I morgon ska Martin och jag till Linda och "the twins" och hälsa på. Martin behöver vänja sig vid andra barn. Han blir så rädd och ledsen när andra barn skriker eller gråter. Han har blivit väldigt lättskrämd, jag behöver bara låta lite konstigt så gråter han och det är krokodiltårar som rinner då.

Igår kom jag ut ur duschen och jag hade virat upp håret i en handduk och när Martin fick syn på mig så blev han jätte ledsen. Det var knappt att Johan kunde trösta honom. Han tycker inte om när jag har håret så. Förut en dag blev han också rädd när jag hade så och när jag sedan tog av mig handduken så grät han också, håret stod väl åt alla håll och kanter så det var inte bra det heller. Lilla plutt..! Hoppas det går över snart. 


Katten Alice hoppade ner i Michelles tvättkorg ikväll, man undrar ju om hon är dum eller? Hur ska hon komma upp utan min hjälp. Jag fick genast lyfta ur henne eftersom hon inte får vara där.

Lite bildbevis här. Dumma katt!



Fick ett kort på Michelles hamster Zingo. Det brukar vara så svårt att ta kort på honom eftersom han är så liten och rör sig hela tiden.

Visst är han söt?


Av Eva - 17 februari 2009 17:18

Lilla Martin och jag var till jobbet och hälsade på idag. Han var på jätte glatt humör och skrattade åt dom flesta. Lite ledsen blev han på slutet för då var han så trött och bara ville sova medans alla skulle klämma, känna och prata med honom :).

Det går inte att bara gå dit en snabbis, man får räkna med att det är många som vill prata och då tar det en stund innan man kommer därifrån.

Dom håller på och gör om överallt, jag ska tydligen få nytt golv i "mitt" rum. Det blir en grå matta, mycket snyggare än den plastmatta som ligger där idag. ( Om man nu har något rum kvar när man kommer tillbaka ;)).

Jag tycker det känns lite konstigt att komma dit efter ägarbytet, men det är kanske för att jag är mammaledig och inte är där varje dag.


Martin har kommit på att han kan låta jätte högt. Det är ett ljud som låter ungefär som...ähhhöhhh!!

Det bara skär i mina öron när han sätter igång och han har låtit så hela dagen förutom när vi var på jobbet. Förr lät han bara så när han skulle till och somna, men nu är det hela tiden.

Grannarna måste fundera vad vi håller på med =).



Av Eva - 17 februari 2009 09:19

Jag fick ännu en bild på björnspåren. Dom är 16 cm breda och 22 cm långa så det verkar vara en stor björn. Han hade tydligen försökt göra ett nytt ide, bilder i förra inlägget, men blivit störd av vildsvin enligt spåren.

Jag vill inte möta denna bjässe i skogen....hua..!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards