Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Njuter av tystnaden

Av Eva - 17 februari 2009 21:43

Martin somnade tidigare än vanligt ikväll. Skönt, men hoppas han sover lika länge. Jag sitter uppe alldeles för länge på kvällarna, men det är så mycket man vill passa på att göra medans han sover. Har lekt lite i bildredigeringsprogrammet "Corel Paint Shop Pro", men insåg att jag nog behöver gå en kurs först ;).

Ta bort röda ögon, lägga till lite text och ändra storlek på bilder är nog allt jag kan och jag får nog hålla mig till det ett tag till. Att allt ska vara så invecklat?

I morgon ska Martin och jag till Linda och "the twins" och hälsa på. Martin behöver vänja sig vid andra barn. Han blir så rädd och ledsen när andra barn skriker eller gråter. Han har blivit väldigt lättskrämd, jag behöver bara låta lite konstigt så gråter han och det är krokodiltårar som rinner då.

Igår kom jag ut ur duschen och jag hade virat upp håret i en handduk och när Martin fick syn på mig så blev han jätte ledsen. Det var knappt att Johan kunde trösta honom. Han tycker inte om när jag har håret så. Förut en dag blev han också rädd när jag hade så och när jag sedan tog av mig handduken så grät han också, håret stod väl åt alla håll och kanter så det var inte bra det heller. Lilla plutt..! Hoppas det går över snart. 


Katten Alice hoppade ner i Michelles tvättkorg ikväll, man undrar ju om hon är dum eller? Hur ska hon komma upp utan min hjälp. Jag fick genast lyfta ur henne eftersom hon inte får vara där.

Lite bildbevis här. Dumma katt!



Fick ett kort på Michelles hamster Zingo. Det brukar vara så svårt att ta kort på honom eftersom han är så liten och rör sig hela tiden.

Visst är han söt?


 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

18 februari 2009 00:15

Visst är de väl häftiga nakenkatterna *smile*. Hade du sett sådana förut? Inte jag! Ascoola är dem och jag vill haaaaaaaa!!! Tänk så skönt att slippa katthår överallt. Dessutom är de sjukt sociala och mysiga. Jag gillar ju egentligen inte katter, men de där har "omvänt" mig *skrattar*.
Läskigt med björnspåren *burr*. Jag har BJÖRNSKRÄCK på riktigt faktiskt och är livrädd varje gång vi är i stugan i funäsdalen *hehe*. Lite jobbigt faktiskt och jag kanske ska söka för det?
Ha det gott! Kramis!
Ps. Angående bildredigering, du behöver inte gå en kurs. Det handlar om envishet och tålamod. Jag har ju inte gått kurs och har kommit rätt långt ändå. Visst kurs är aldrig fel, men de är ju så jäkla dyra. Ds

http://www.malinheden.se

 
Ingen bild

Eva.M

18 februari 2009 09:35

Skitsöt hamster!! Hur går det med hamstern och katterna? Ser dom inte lille hamstern som ett skrovmål? Jag lovar att Moa skulle slicka sig om munnen om hon fick syn på den :-)
Kram, kram

 
Eva

Eva

18 februari 2009 15:35

Malin, ja dom är skithäftiga. Jag har bara sett dom på bild, aldrig träffat någon i verkligheten. Det värsta är väl att man måste ha så varmt hemma, dom fryser ihjäl lätt har jag hört :(.

När det gäller bildredigering så har jag inte tyvärr inte tiden till att sätta mig ner i lugn och ro och lära mig. Ibland får jag till saker, men nästa gång har jag glömt bort hur jag gjorde ;).

Eva, Det går faktiskt ganska bra med hamsterna och katterna. Vi har ju haft ett gäng hamstrar och alla har överlevt :). Den här har visserligen ett jack i örat som jag inte vet hur han har fått, kan vara en klo kanske :(.
Den här stackarn lever inte så länge till, har nog fått någon cancer är jag rädd för och det går ju inte att göra något på en sådan här liten sak. Han får vara med så länge han verkar pigg. Det här blir sista hamstern för oss för nu vill inte Michan ha någon mer.

Många kramisar



http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards