Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under februari 2009

Av Eva - 22 februari 2009 15:29

Tack Cilla för en trevlig kväll + sängplats i natt!

Var på ljusparty hos henne igår kväll och det var jätte trevligt. Självklart inhandlade jag lite ljus, men jag måste säga att dom var hemskt dyra.

Vi drack vin och pratade skit, eller jag lyssnade mest ska jag säga. Dom tjejer som var där känner varandra sen förr och då var det inte lätt för en utböling som mig att hänga med "S".

Jag sov gott till slut, efter att ha kastat ut en tickande klocka från rummet och trots att katten Svante hoppade ner från en loftsäng och landade på mitt huvud mitt i natten. Vaknade av att hunden Shakira kom in och slickade mig i ansiktet i morse ;). Det var inte så kul att köra hem för det hade snöat hela natten och som vanligt så hade dom inte plogat så det var bara en sörja på vägen, men jag tog det försiktigt så det gick bra.


Tjingeling



Av Eva - 21 februari 2009 15:39

Jag har bestämt mig. Jag åker på Cillas ljusparty ikväll och jag tänker även sova över där. Hoppas nu bara att inte Svante får för sig att kissa i min säng :).

Det ska tydligen bli snöoväder i natt och i morgon, men jag hoppas det inte blir så mycket eftersom jag gärna vill ta mig hem också.

Johan är hemma med lilla Martin och det kommer nog att gå bra.

Nej nu ska jag göra mig i ordning och packa lilla väskan.


Av Eva - 20 februari 2009 23:13

Ikväll har svärföräldrarna varit här och hälsa på. Dom köpte grannarnas syskonvagn som H och S kan ha när dom är och hälsar på så slipper dom ta med sig sin egen eftersom den tar ganska mycket plats i bilen.

Martin var tyvärr inte på så glatt humör, arg på det mest och ingenting hjälpte. Tror det är den andra tanden som spökar. Han har händerna i munnen hela tiden och dregglar som tusan. Precis som han gjorde när den första tanden kom.

Har precis pratat med Cilla en lång stund. Hon har ljusparty i morgon och jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska åka dit än. Får lite dåligt samvete att jag lämnar Martin hos Johan en natt igen eftersom jag då tänkte ta mig något glas vin och sova över där.

Vi får se hur jag gör.

Nu ska jag gå och tutta kudde för jag är så trött, känns som jag har grus i ögonen och jag skulle verkligen behöva min skönhetssömn. I och för sig så får jag nog sova i ett par år om man ska få tillbaka skönheten, för fy hur jag känner mig. Jag har nog åldrats 10 år sedan Martin kom till världen :(.

Funderar allvarligt på att prova Botox eller något annat som fyller ut dom rynkor man har fått ;).


Natti natti på er!


Så här söt var Martin idag.


Av Eva - 20 februari 2009 13:27

Vilket underbart väder det är :). Jag tog med mig Martin på en liten promenad och det var jätte skönt ute. Man kunde faktiskt känna hur solen värmde. Det finns hopp om att våren kommer även i år ;)-


Av Eva - 20 februari 2009 09:31

Så var det fredag igen. Tänk vad fort veckorna går, det känns som det var måndag igår :).

Idag ska Martin och jag bara ta det lugnt och mysa hemma. Jag har lite tvätt som ska tvättas och så ska jag försöka plocka undan lite. Svärföräldrarna kommer ikväll och då vill man ha det lite snyggt hemma.

Det blir nog en promenad till affären i det fina vädret. Solen skiner, men det är kallt ute. Man blir så mycket gladare när solen är framme. Mindre kul är väl när solen skiner in och man ser hur fönstren ser ut...hm...skulle behöva putsas tror jag, men är glad för att det är kallt ;). Då slipper jag göra det just nu.


Av Eva - 19 februari 2009 21:15

Nu har värmen kommit tillbaka så det är varmt och skönt igen. Det är otroligt hur fort det blir kallt inne så fort värmen stängs av, men det är väl för att det drar så förbannat från fönstren. Det är inte världens bästa isolering i detta hus.


Kajorna är tillbaka. Suck!!! Vilket tjatter det är här utanför. Jag tycker jätte mycket om fåglar, men inte när dom sitter i 100-tals utanför mitt sovrumsfönster och tjattrar. Vi har en grusplan utanför och på hela långsidan är det buskar. Det är där dom sitter dom små jävlarna.

I natt höll jag på att bli tokig på dom, börjar en låta så hänger resten på.


Martin har varit på jätte bra humör idag och det är så roligt när han är så glad. Vi har lekt och busat och allt har bara varit bra. Så här kan han fortsätta att vara, då blir mamma glad :), men tyvärr så är nog friden snart slut för jag känner att han har ännu en tand på väg. Lilla vän..., men sen ska det väl ta ett tag tills framtänderna kommer i överkäken. Hoppas jag i varje fall!


Tjingeling




Av Eva - 19 februari 2009 18:32

Burr!! Jag fryser. Jag hade missat att dom skulle stänga av fjärrvärmen mellan kl 14-20 idag. Elementen är iskalla och vi har inget varmvatten. Jag var ner till grannen och frågade om dom hade kallt och det var dom som berättade att det var avstängt. Det sitter en lapp på anslagstavlan i trappuppgången som både jag och Johan totalt har missat. Det är så kallt inne. Det drar från fönstren rakt igenom lägenheten och jag känner mig som en isbit. Hoppas det hinner bli lite varmt tills Martin ska sova, han sover bara med en filt på sig på nätterna. Har han sitt tjocka täcke så drar han det över sig och försvinner ner under det och då vaknar han.

Jag får ta mig en varm dusch sen när varmvattnet är tillbaka så jag tinar upp lite.


Tjingeling


Av Eva - 19 februari 2009 13:50

Jag är med i en tävling på SOFIA ´s blogg där man kan vinna ett valfritt tryck från mammapatita.se .

Gå in och tävla ni också!


Ovido - Quiz & Flashcards