Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Eva - 27 augusti 2009 15:40

Jag hittade en gammal frallan i skafferiet idag och då åkte jag och Martin ner till Svandammen och matade änder. Svanen ville inte ha, den simmade åt ett annat håll. Brödet dög inte.

Det var både änder, duvor, kajor och en och annan fiskmås som slogs om godbitarna.

En del änder var så modiga att dom åt ur min hand :).


 

 

Här är det en modig and som vågade sig fram. Bilderna är suddiga eftersom anden inte höll sig stilla en sekund.

Av Eva - 27 augusti 2009 07:52

Jag har lite bloggtorka just nu, men försöker få ner något inlägg då ochdå ändå.

Igår hände det inte mycket. Det regnade så gå ut var bara att glömma.

På kvällen åkte Michelle och jag och skulle plocka svamp. Vi visste inte riktigt vart vi skulle åka, men vi åkte en bit utanför stan och vi stannade på 3 ställen. Det resulterade i ett par stycken kantareller som nu ligger i en påse på balkongen. Det är för lite för att göra något med :(.


I morgon åker mamma, Martin och jag till stugan och ska vara där hela helgen. Det gäller att passa på innan det blir höst och kallt.

Kanske blir det en sväng ut i skogen då också, men jag är lite rädd när jag går själv pga björnarna som finns där. Jag går på helspänd och varje liten rotvälta får jag till en björn....är det det som kallas "björnfrossa"?

Jag som alltid älskat att gå i skogen är nu skiträdd varje steg jag tar.

Man skulle ha en liten radio på sig som skrålade ut musik, då kanske alla djur och annat flyr ;-).


 

En stor Klubbsvamp jag hittade här om dagen. Den ska

tydligen var ätbar. Jag har inte provat.



Skapa flashcards