Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Eva - 14 augusti 2009 23:26


"Jag tävlar hos Jempajenny om ett presentkort på 300 kr från MyKidoo! Tävlingen avslutas den 28 augusti klockan 18:00 genom lottning! Klicka här för att vara med och tävla du också."



Av Eva - 14 augusti 2009 23:10

Jag sitter och njuter av tystnaden. Martin sover, Michelle sitter på sitt rum vid datorn och sambon är kvar på festen :).

Martin blev så trött så jag gick hem med honom till kl 22. Då var det bara att byta om till pyjamas och lägga honom och han slocknade direkt.

Det gick jätte bra med Martin. Han vandrade runt i allas famnar, även hos folk han aldrig förr har sett. Han älskar när det är liv och rörelse runt omkring. Bara ingen dyker på honom direkt så går det bra.

Vi fick god mat, taccos med vin och öl till. Jag tog 2 glas vin och det var alldeles lagom för mig. Det var en massa arbetskamrater där och det var kul att träffa alla. Man ser dom inte så ofta nu när man är mammaledig.

Vi satt ute i trädgården, men det började bli lite kallt när jag skulle gå hem.

Jag kan tänka mig att sambon rumlar hem sent i natt.......hoppas han hittar hem...hehehehe!!


Nu ska jag snart krypa ner i nattsärken med en bok.

Natti natti

Av Eva - 14 augusti 2009 15:19

Ikväll ska vi på 40-års kalas. Det är en kompis till oss som fyllt år. Som tur är det gångavstånd dit så då kan jag ta mig ett glas vin jag också. Martin ska också med, men jag går hem med honom när han blir för trött.

I morgon åker Martin och jag till Västerbol så det blir lugnt på bloggfronten i några dagar. Bäst att passa på innan sommaren är slut.


Tjingeling


Av Eva - 14 augusti 2009 09:08

Mamma ringde nyss och berättade att hon måste ta bort sin hund Laisa idag. Det är så ledsamt.

Hon har fått diskbråck ( som taxar ofta får ) och mamma var till veterinären i förrgår. Veterinären sa att det bästa vore om hon fick somna in eftersom hon ändå är snart 11 år. Mamma fick en tid på onsdag och då skulle jag följa med henne, men nu är Laisa så dålig att hon fick ringa veterinären redan idag. Hon har jätte ont och skriker när mamma försöker bära henne.

Laisa har varit mammas sällskap sedan pappa gick bort och man hade önskat att hon skulle fått ha henne några år till.

Mamma är jätte ledsen och jag lider med henne.

Hon ska åka till Västerbol (stugan) och begrava henne på vår djurkyrkogård som vi har där. Laisa trivdes som bäst vid Västerbol där hon kunde gå lös och strosa.

Jag vet inte hur jag ska kunna trösta mamma för det finns inga ord som kan mildra den sorg hon känner.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards