Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Ingen rolig dag idag

Av Eva - 17 augusti 2009 15:01

Idag blir Martin 11 månader. Grattis lillpyre.


Det har inte varit en bra dag idag. PMS kärring och en 11 månaders kille som är på uruselt humör passar inte ihop. Han har bara gjort bus idag. När han skulle sova på förmiddagen hörde jag ett brak från sovrummet. Då hade han fått tag i rullgardinen i fönstret och dragit ner både lampa och blomkruka i golvet. Suck......!!! Vi har hans säng så att han når blombrädan och fönstret för vi kan inte ha sängen någon annanstans i sovrummet. Nu måste jag tänka på att alltid dra upp rullgardinen en bit så att han inte når den om han ställer sig upp.

Han har varit svårroad hela dagen. Inga leksaker duger och full fart är det hela tiden. Han hasar fram på sin lilla rumpa i raketfart och jag hinner inte ens sätta mig innan det är dags att springa ifatt honom.

Allt han inte får röra är jätte roligt och leksakerna ratar han totalt.

Jag hittade på mina 80-tals armband, ni vet sådan där tunna i metall som jag gav honom och dom hade han jätte roligt med i 5 min. Han kastade dom fram och tillbaka och dom låg precis överallt.

Sen ledsnade han på dom också och blev bara arg och sur.

Jag var till lekparken en stund med honom, men så började det regna så vi fick fortsätta till affären och handla. Som tur var så var det bara lite stänk som kom. Nu på eftermiddagen har det regnat som tusan. Himlen öppnade sig och det vräkte ner. Tur att man inte var ute då :).

Nu har Martin somnat efter 3 försök och jag hoppas han sover en bra stund för jag är helt slut efter denna dag.

Nu ska jag sitta vid datorn och slappna av ett tag så kanske jag blir mig själv igen.


Tjingeling


 
 
Jennie

Jennie

18 augusti 2009 10:55

Jag verkligen hatar såna dagar!

http://jtv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jag

18 augusti 2009 14:51

Ja inte är dom roliga. Man skulle kanske ha ett PMS skydd på bloggen...hihihihi...för inlägg dessa dagar blir aldrig roliga :).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards