Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Eva - 31 augusti 2009 13:50

Jaha....Martin börjar bli sjuk. Han nyser och snorar och har en temp på 38 grader. Han har aldrig haft feber förut. Han har inte varit sjuk sedan har var riktigt liten så vi har haft tur.

Han har en tand på väg också, nu ser man den nere i käken så det kanske är därför han har feber, men när han får tänder så brukar han bara bli allmänt grinig.

Jag känner av något i luftvägarna, men hoppas det bara är tillfälligt.


Vi tog en promenad till Chilli och till Ica idag. Det blåser storm ute så det blev ingen längre promenad. Jag vill inte vara ute med Martin för mycket när han börjar bli sjuk. Visst är frisk luft bra, men inte denna blåst :).


Tjingeling

Av Eva - 31 augusti 2009 09:58

Ska ni vaccinera er mot svininfluensan? Svara gärna i min nya omröstning.


Jag vet inte hur jag ska göra, men det lutar nog åt att jag ska göra det.

Vem vet vilka biverkningar detta vaccin har med sig, men tänk om man är en av dom som blir jätte sjuka....hur ska man göra???


Av Eva - 31 augusti 2009 09:54

Här kommer resultatet från omröstningen "Snart försvinner den vanliga glödlampan. Har ni börjat att hamstra"?


Nej, skulle aldrig falla mig in    77.8 %

Jag har redan hamstrat.               0 %

Ska börja snart.                       22.2 %


Totalt har 9 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-08-06 21:33

Av Eva - 31 augusti 2009 09:41

Nu känns det verkligen att det börjar bli höst. Vi fick ta fram elelementet i stugan för det var lite kyligt på morgonen.

Med hösten så kommer också förkylningar. Jag har snorat i en veckas tid och nu har Martin börjat göra det också. Det skulle vara typiskt om vi blir sjuka nu när vi ska bort nästa helg.

Jag håller en liten tumme på att det i sånt fall hinner gå över.


Jag var ut i skogen och plockade svamp i fredags, men det blev bara en liten sväng för myggen var helt galna och jag hade glömt att ta på mig myggmedel. Fy så dom bits. Dom hinner knappt landa så hugger dom.

Jag hittade svart trumpetsvamp :). Det har jag bara hittat en enda gång förr. Jag smörstekte dom och det blev jätte gott. Dom innehåller inte lika mycket vatten som kantareller så dom blev knapriga och fina.

I lördags var vi till bakluckan i Norrskedika. Det är en enormt stor balkluckeloppis. Mamma handlade böcker och en leksak till Martin. Själv hittade jag ingenting.

Brorsan och Johanna kom och fikade på kvällen.

Natten mellan lördag och söndag sov Martin jätte dåligt och jag vet inte hur många ggr jag fick gå upp och stoppa i nappen. Det var jätte svårt att somna om för mamma snarkade som en gris :).

Igår var jag jätte trött och gick och la mig redan kl 21. Sen låg jag och läste till halv elva, men det är ändå tidigt för mig som brukar gå och lägga mig vid elva. I natt har Martin också sovit oroligt, men det är säkert för att han börjar bli förkyld och har jag inte fel så börjar han få en ny tand också.


Martin har börjat att resa sig upp mot allt nu. Det går så fort och man ser utvecklingen för varje dag. Det ser roligt ut för han står bredbent på tå och vinglar fram och tillbaka. Han släpper taget och slänger sig fram mot nästa grej att hålla i och jag är rädd hela tiden. Det blir några vurpor varje dag och det är konstigt att han inte har små bulor i hela huvudet.

Det verkar som han inte förstår att han inte har balansen riktigt än.

Får han träna balansen lite till så släpper han nog taget och går snart.


 

Svart trumpetsvamp. 


Skapa flashcards