Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Eva - 4 januari 2010 20:22

Jag har överlevt första arbetsdagen efter julledigheten. Det var inte så jobbigt att komma upp i morse, men värre blir det nog i morgon.

Vi var till förskolan och hälsade på idag. Det gick bra förutom att Martin blev less efter att ha undersökt allt i personalrummet.

Förskolan är gammal och sliten och skulle säkert behöva att renoveras, men det är bara att hoppas att det händer inom kort.

Avdelningarna är jätte små och jag förstår inte hur det får plats 20 barn där.

Det är möjligt att vi kommer att ställa oss i byteskö till det dagis vi verkligen vill ha och som ligger bättre till, men då blir det väl ny inskolning och det är ju inte jätte roligt om jag säger som så.


Jag har börjat att släktforska igen :). Det var några år sedan och sist och jag känner mig lite ringrostig, men jag blir nog varm i kläderna snart.  Jag har skaffat abonnemang på både Genline och SVAR och det var riktigt spännande att flippa runt där igår kväll. Jag har saknat mina "döingar".

När jag släktforskade förut så åkte jag ner till Landsarkivet eller så beställde jag hem microkort eftersom jag har en microkortsläsare hemma. Nu finns nästan allt på internet, men tyvärr så är kvalitén inte lika bra som att titta på vanliga microkort.

Så nu vet ni vad jag pysslar med på kvällarna.....hehehehe!!!


Tjingeling


        

Några härliga vinterbilder tagna hemma hos mamma.

Av Eva - 4 januari 2010 20:11

Det här var bland det sötaste jag någonsin sett :).


  

Foto: Bo Jonsson (Aftonbladet)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards