Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Eva - 19 december 2008 14:41

Idag har jag varit till BVC på 3 mån kontroll med Martin. Han väger nu 7170 g och är 62 cm lång :). Ja jisses, vart ska det här sluta ? "skrattar"

Han fick sin vaccination oxå, lilla stackarn, blodet rann och han skrek.

Han kan bli lite dålig efter sprutan, men jag hoppas han klarar sig. I sånt fall så vet man vad det är i varje fall. Han kunde få feber, bli kinkig, sova mycket, få problem med magen m.m Tänk att man ska behöva få biverkningar av allt.

Sen kom svärföräldrarna och passade Martin medans jag var till veterinären med Alice. Dom trodde inte att det var en analsäcksinflammation utan en bitskada. Ozzy har säkert bitit henne där och sen har det blivit en infekterad böld som gått sönder. Vi fick antibiotika som ska ges i 10 dgr och sen hoppas jag allt är bra. Det kan vara så att såret läker ihop innan bakterierna har försvunnit och då måste det skäras upp och dräneras....hm....hoppas att det inte blir så. Veterinären tog temp, kände på lymfkörtlar, lyssnade på hjärtat, men sen kom hon till att känna i rumpan på hennes analsäckar...aj aj aj...Alice blev så arg så hon bet mig :(.

Tacka fan för det, det skulle jag nog också göra om någon ville pilla där på mig ;).

Nu njuter jag av en kopp kaffe framför datorn i lugn och ro....Martin har somnat, men han vaknar väl snart och är hungrig.


Skapa flashcards