Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 17 december 2008

Av Eva - 17 december 2008 22:22

Fy fan. Hur rubbad kan en människa bli???? Tittade på Insider och får höra om någon som har torterat hästar. Denna "någon" sticker in typ ett långt järnrör och skär sönder dom inifrån.....Det gör så ont i hela mig och jag vill bara gråta. Hur störd är man om man gör så???

Jag blir så förbannad och denna "någon" skulle man verkligen vilja kastrera eller göra något ännu värre med.

Tvi vale för sånna människor som ger sig på oskyldiga djur.

Gud så arg och ledsen jag är nu. Jag ska egentligen inte titta på sånt här eftersom jag är så känslig när det gäller djur, men jag kunde inte låta bli.

Hur ska jag kunna sova efter det här?




Av Eva - 17 december 2008 21:48

Fick denna via mail. Blev väldigt konstiga svar för min del måste jag säga :).


1. Ta fram din mobil.
2. Bläddra igenom din inkorg.
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et.
4. Gör likadant på varje fråga.


 1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?Jag kommer hem nu istället.

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Inte ett ord.

3. Vad är de första du säger när en kompis blir påkörd av en buss?
Killarna ska sova där.

4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Julen närmar sig med hastiga steg och du var den långsamma av oss två till att skicka en julhälsning.

5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Hallå Eva.

6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Så här fin är jag i koftan jag fick av dig.

7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?
Hallå och grattis till andra plats i pil.

8. Vad vill du höra mest av allt?
Grattis.

9. Vad skulle du säga om du fick MVG i allt?
Puss, kram och nyp i stjärten.

10. Din romantiska replik?
Så där, nu har jag hår.

11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Välkommen på junta ikväll och glöm inte trisslotten.

Av Eva - 17 december 2008 19:47

Igår kväll somnade Martin kl.22 och vaknade 6.45 i morse. Det kan man ju kalla hela natten ;). Skönt att få sova, men tyvärr så är jag nästan ännu mer trött idag. Känns som jag har grus i ögonen. Synd att man inte kan lagra sömn....det vore skönt.

Vi har inte gjort någonting idag. Det har regnat och varit grått så det blev ingen promenad som jag hade planerat.

I morgon kväll ska jag försöka ta mig iväg ensam utan Martin och köpa några julklappar. Börjar få lite panik...hur ska man hinna?

Vi vet inte vad vi ska köpa till Martin...man kan ju inte fråga vad han önskar sig precis :). Det får väl bli lite leksaker som han kan använda så småningom. Jag såg att dom säljer ut röda gåstolar på Babyland på fredag för under 300:-. Skit samma att den är röd, tror inte Martin har något mot det. Men det beror på. Det var tydligen först till kvarn som gällde och om jag ska släpa med mig Martin i bilbarnstolen och sen släpa på en gåstol som säkert är förpackad i en stor kartong, ja det kan bli en syn för gudarna det "skrattar". Vi kan kanske åka dit när Johan har slutat och se om dom har några kvar. Kom precis på att jag ska iväg med Martin på 3 mån kontroll och vaccinering på fredag...får nog hoppa över Babyland för man vet ju inte hur han kommer att reagera på sprutan. En del barn får lite feber, men jag hoppas Martin inte får det. Skulle han bli lite dålig så vet man ju vad det är.


Har jobbat lite hemifrån idag. Karin ringde och behövde lite hjälp med lönerna. Hon har lärt sig otroligt fort och jag är mycket imponerad över att hon inte hör av sig och behöver mera hjälp. Duktig tjej.

Det känns så tryggt att hon är där och gör mitt jobb :).


Nu ska jag ta en dusch medans Martin är lugn. Jag tycker inte om att behöva duscha på kvällarna, men jag har inget annat val om jag vill ta en dusch i lugn och ro utan stress.

Igår provade jag att duscha med Martin.....först skrek han rakt ut och var jätte ledsen, men när han fick känna vattnet som rann så skönt så blev han lugn. Det såg ganska kul ut. Han hatar att bada själv och jag kan inte bada med honom just nu...hm..så då provade jag duschen istället.

Michelle duschade alltid med mig när hon var liten bebis och det gick jätte bra. Hon var lite tuffare än lillgrabben. Måste komma från Johans gener ;).


Tjingeling och ha det bra allihopa.

Av Eva - 17 december 2008 11:13

Utdrag ur en hunds dagbok

07.00 - Tjohoo, en promenad. Det är det bästa som finns!
08.00 - Tjohoo, hundmat. Det är det bästa som finns!
09.00 - Tjohoo, ungarna är uppe. Det är det bästa som finns!
12.00 - Tjohoo, leka i trädgården. Det är det bästa som finns!
14.00 - Tjohoo, åka bilen. Det är det bästa som finns!
15.00 - Tjohoo, ungarna kommer hem. Det är det bästa som finns!
16.00 - Tjohoo, leka med en boll. Det är det bästa som finns!
17.00 - Tjohoo, matte och husse kommer hem. Det är det bästa som finns!
18.00 - Tjohoo, hundmat. Det är det bästa som finns!
20.00 - Tjohoo, bli kliad på magen i soffan. Det är det bästa som finns!
22.00 - Tjohoo, sova i mattes och husses säng. Det är det bästa som finns!


En paranoid katts dagbok

783:e dagen i fångenskap... 

Måndag
Mina tillfångatagare retar mig alltjämt med små bisarra dinglande saker. De äter överdådiga måltider med färskt kött medan jag är tvingad att knapra på billigt torrfoder för att inte försvagas. Det enda som håller hoppet uppe är tanken på flykt, och tillfredställelsen att ibland få förstöra en eller annan möbel. Imorgon kanske jag äter en krukväxt till. 

Tisdag
Idag lyckades jag nästan med mitt mordförsök genom att sno runt fötterna på mina fångvaktare; ska testa det överst i trappan nästa gång. I ett försök att äckla och väcka avsmak hos dessa avskyvärda tyranner kräktes jag återigen i deras favoritfåtölj; måste testa det i deras säng. 

Onsdag
Sov hela dagen så att jag orkade irritera fångvaktarna och beröva dem sömnen genom oavbrutet jamande efter mat under de mest okristliga timmarna på natten. 

Torsdag
Bet huvudet av en mus och gav diktatorerna resten av liket i ett försök att få dem att förstå vad jag är kapabel till, samt sätta skräck i dem. De bara gullade och kuttrade och gick på om vilken duktig liten kisse jag är. Hmm, saker och ting funkar inte enligt planerna... 

Fredag
Nu har jag verkligen kommit till insikt om vilka sadister de är. Jag tvingades genomgå vattentortyr utan någon som helst anledning. Dessutom ingick denna gång en brännande, skummande kemisk substans som kallas "schampoo". Vilka sjuka hjärnor hittar på sådana vätskor? Min enda tröst är den lilla biten av en tumme som fortfarande sitter fast mellan mina tänder. 

Lördag
Mina fångvaktare hade någon slags samling med sina medbrottslingar. Jag fick sitta isolerad under hela sammankomsten. Jag kunde dock höra oljudet och känna stanken av glascylindrarna de kallar "öl". Dessutom, vilket inte är helt oviktigt, råkade jag höra att min nuvarande isolering berodde på något jag är, nämligen "allergiframkallande". Jag måste ta reda på vad det är och hur jag kan använda det till min fördel. 

Söndag
Jag är övertygad om att de andra fångarna är förtryckarnas lakejer och kanske tjallare. Hunden blir regelbunden utsläppt och han återvänder alltid glatt. Han har uppenbarligen inte allt förstånd i behåll. Fågeln å andra sidan är utan tvekan angivare. Han har lärt sig tillfångatagarnas förskräckliga tungomål och talar med dem regelbundet. Jag är säker på att han rapporterar min minsta rörelse. Eftersom han för närvarande är placerad i den metalliska trådlådan är han trygg. Men jag kan vänta; det är bara en fråga om tid... 

Ovido - Quiz & Flashcards