Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Onsdag

Av Eva - 17 december 2008 19:47

Igår kväll somnade Martin kl.22 och vaknade 6.45 i morse. Det kan man ju kalla hela natten ;). Skönt att få sova, men tyvärr så är jag nästan ännu mer trött idag. Känns som jag har grus i ögonen. Synd att man inte kan lagra sömn....det vore skönt.

Vi har inte gjort någonting idag. Det har regnat och varit grått så det blev ingen promenad som jag hade planerat.

I morgon kväll ska jag försöka ta mig iväg ensam utan Martin och köpa några julklappar. Börjar få lite panik...hur ska man hinna?

Vi vet inte vad vi ska köpa till Martin...man kan ju inte fråga vad han önskar sig precis :). Det får väl bli lite leksaker som han kan använda så småningom. Jag såg att dom säljer ut röda gåstolar på Babyland på fredag för under 300:-. Skit samma att den är röd, tror inte Martin har något mot det. Men det beror på. Det var tydligen först till kvarn som gällde och om jag ska släpa med mig Martin i bilbarnstolen och sen släpa på en gåstol som säkert är förpackad i en stor kartong, ja det kan bli en syn för gudarna det "skrattar". Vi kan kanske åka dit när Johan har slutat och se om dom har några kvar. Kom precis på att jag ska iväg med Martin på 3 mån kontroll och vaccinering på fredag...får nog hoppa över Babyland för man vet ju inte hur han kommer att reagera på sprutan. En del barn får lite feber, men jag hoppas Martin inte får det. Skulle han bli lite dålig så vet man ju vad det är.


Har jobbat lite hemifrån idag. Karin ringde och behövde lite hjälp med lönerna. Hon har lärt sig otroligt fort och jag är mycket imponerad över att hon inte hör av sig och behöver mera hjälp. Duktig tjej.

Det känns så tryggt att hon är där och gör mitt jobb :).


Nu ska jag ta en dusch medans Martin är lugn. Jag tycker inte om att behöva duscha på kvällarna, men jag har inget annat val om jag vill ta en dusch i lugn och ro utan stress.

Igår provade jag att duscha med Martin.....först skrek han rakt ut och var jätte ledsen, men när han fick känna vattnet som rann så skönt så blev han lugn. Det såg ganska kul ut. Han hatar att bada själv och jag kan inte bada med honom just nu...hm..så då provade jag duschen istället.

Michelle duschade alltid med mig när hon var liten bebis och det gick jätte bra. Hon var lite tuffare än lillgrabben. Måste komma från Johans gener ;).


Tjingeling och ha det bra allihopa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards