Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Eva - 15 september 2009 22:42

Jag har upptäckt något riktigt kul i min bil :). Det är en Saab 9-5 automat och på själva växelspaken (kallas det så när det är automat?) så finns det en knapp med ett "S" på. Om jag trycker på den så får jag helt plötsligt en sportbil ;-). Knappen sitter lite illa till för jag råkar ofta trycka på den av misstag och det är ingen hit på vintern ska jag säga. Då spinner det bara, men när det är torrt på vägarna så är det askul. Synd bara att man inte får gasa på som man vill. Man försöker ju vara så laglig som möjligt....eller, ja nästan i varje fall.

Jag har inte använt mig av denna funktion innan, men nu misstänker jag att knappen kommer att tryckas in en hel del....ja, tills snön kommer i varje fall.

Något jag inte har provat ännu är att växla manuellt, det ska också fungera för jag har små spakar vid sidan av ratten. Den funktionen känns helt onödig för mig.


Natti natti på er bloggvänner.

Av Eva - 15 september 2009 20:19

Några höstbilder.

    

Av Eva - 15 september 2009 16:01

Idag har jag varit med Martin till min frisör. Nu är han jätte fin och ser verkligen ut som en liten pojke :).

Allt gammalt bebisfjun är borta och kvar är bara fint hår. Han har ärvt mitt hårsvall och hårväxt, det växer alltså som ogräs. Jag har försökt att klippa honom själv förut, men då tar man ju bara luggen och det runt öronen. Nu har Carro, min frisör klippt igenom hela håret och det blev jätte fint.

  

Nyklippt kille :).

 

När vi kom så var det så varmt och skönt ute så jag gjorde i ordning kaffe och smörgås och sen satte vi oss i parken och hade lite picknick. Vi var även till lekparken och gungade. Jag försökte fotografera Martin, men han ville inte alls vara med på bild idag. Han tittade bort eller gjorde konstiga miner på varje kort. Suck, kortet ovanför var det enda kortet han tittade in i kameran på.

Nu kom Johan hem med sushi så nu är dags för middag.


Tjingeling!


     

Ovido - Quiz & Flashcards