Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Eva - 24 september 2009 18:10

Jösses, Martin sover och har gjort det i snart 1 timme :). Hoppas det har vänt nu med öronen.

Vi tog en promenad idag, men innan vi hann ut så hade solen gått i moln och det såg ut att blir regn istället.

Michelle följde också med. Vi var först in på Chilli och sen in på Helping hand där jag köpte två böcker. Sen fikade vi där och jag åt den sötaste bakverk jag någonsin ätit, fy, jag som hatar sött.

Jag gjorde i ordning köttbullar, makaroner och broccoli idag och då verkade det som Martin var hungrig för han pekade på tallriken och lät. Han fick i sig några tuggor mat och det var jätte skönt. Han har ju bara ätit yoghurt i två dagar nu och det verkar han bli lite dålig i magen av. Han är inte van att äta mjölkprodukter.

I morgon måste jag ner på stan i ett ärende och då ska Michelle och Martin följa med. Det blir tyvärr ingen shopping, men det ska ändå bli skönt att komma ut lite.


Tjingeling


Av Eva - 24 september 2009 07:55

Varför kan dom inte göra penicillin som smakar gott???? Eller varför inte göra ett stolpiller? Det är jätte svårt att få i Martin all medicin. Först är det 8 ml penicillin, sen är det 2,5 ml Bricanyl och efter det 2,5 ml Bisolvon. Jag tycker så synd om honom när jag tvingar i honom det. Han vill fortfarande inte ha gröt eller mat och det enda jag får i honom är yoghurt. Han var jätte lös i magen idag och jag vet inte om det är penicillinet han blir så av. Hoppas det bara är något tillfälligt.

Det har inte blivit mycket sömn i natt. Jag tog första delen av natten. Jag satt först med Martin i knät i soffan och försökte sova, men det gick inte så bra. Sen la jag ner honom i soffan och jag la mig i andra delen av soffan, men han vaknade stup i kvarten och då får man gå upp och gunga honom till sömns, lägga ner honom , hinna lägga sig själv en stund innan allt börjar om igen. Kl 3.30 fick Johan ta över och då fick jag sova till kl 6. Då kom Johan in med honom igen eftersom han skulle till jobbet. Martin sov en stund bredvid mig i sängen.

Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att få lite sammanhängande sömn just nu, men det är bara att glömma. Det kommer att bli samma visa när han ska sova nu på dagen så jag hinner inte vila själv.

Det är jätte fint väder idag och jag funderar på att ta en promenad med Martin lite senare. Lite frisk luft kan aldrig skada och det kan nog vara bra för hans luftvägar.


Tjingeling


Skapa flashcards