Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 30 september 2009

Av Eva - 30 september 2009 18:07

I morgon är man tillbaka i verkligeheten igen. Då börjar jag jobba igen efter mer än 1 års mammaledighet.

Det känns både kul och inte kul på samma gång. Konstiga känslor.

Det värsta är väl hur jag ska komma upp i morgon. Jag som är så morgontrött. Nu kan man ju inte snoza (stavas?) på mornarna heller eftersom det då finns risk att Martin vaknar.

Det blir lite krångligt med kläder eftersom jag är en sån som kan prova 10 olika utstyrslar innan jag har bestämt mig och garderoben är i sovrummet. Nu måste jag alltså försöka bestämma mig redan kvällen före vad jag ska ha på mig. Jisses, jag som väljer kläder efter vilket humör jag vaknar på. Hur ska jag veta hur jag känner i morgon...vilka världsproblem ;-). Jag får helt enkelt hänga in en massa kläder i Michelles garderob så att jag kan välja i morgon. Hon är hos sin pappa denna vecka så jag slipper väcka henne.

Jag har arbetstid 8-16.40, men har flextid så jag brukar försöka vara där vid kl 7 och sedan gå hem 15.40 Dom tiderna passar mig mycket bättre, men vi får väl se vilken tid jag kommer upp i morgon.


Idag tog jag en promenad med Martin och jag hade kameran med mig för att fota lite höstbilder. Det är så fina färger ute nu på hösten. Det blåser fortfarande kallt och jag kände att det inte var så bra för min hals, men jag var tvungen att göra något eftersom det var sista dagen.

Det känns som min förkylning inte riktigt vill bryta ut, jag känner mig lite hängig, snorig, det kliar i halsen och öronen och jag hostar, men det bryter inte ut ordentligt.

Jag håller en tumme på att det vänder för det skulle vara hemskt pinsamt att sjukskriva sig i morgon.


Tjingeling


  

Ovido - Quiz & Flashcards