Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Eva - 14 mars 2010 20:54

Vilka dagar det har varit. Det är nästan skrattretande. Först fick sambon vinterkräksjukan av något slag och var hemma i 3 dagar. Martin var lite halvrisig i magen och fick vara hemma också. Sen fick Martin feber i söndags och fick vara hemma hela veckan. I onsdags fick vi åka till akuten för Martin fick ett riktigt astmaanfall. Vi fick komma in direkt och påbörja inhalation. Där satt vi från 19-01. Han fick inhalera ca 8-10 ggr innan dom vågade släppa hem oss.

I torsdags klarade vi hans astma med sprayen vi har hemma. Jag skulle på syjunta på kvällen, men min faster (som vi skulle vara hos) ringde och sa att hennes sambo hade kommit hem och kräktes och mådde jätte dåligt så vi sköt upp juntan. Min mamma skulle ha följt med mig hem för hon skulle sitta barnvakt åt Martin på fredagskvällen då vi hade firmafest så jag åkte i varje fall ut och hämtade henne.

På fredagen när vi vaknade kom Michelle upp och hade 39 graders feber. Hennes infektion i örat har inte blivit bättre trots 2 antibiotikakurer. Vi hade tid hos husläkaren på dagen, men jag ringde 1177 och dom fixade en tid på öra näsa hals på en gång. Hon blev inlagd så hon kunde få antibiotika intravenöst. Dom ville hålla lite koll på hennes infekterade öra. Så skönt att det äntligen händer något.

Jag fick åka hem och hämta kläder och grejer så hon klarade sig några dagar. Sen efter det var vi tvugna att åka till akuten med Martin igen. Suck! Denna gång fick vi vänta 3 timmar innan vi fick komma in.

Han fick inhalera 2 ggr och sen kunde vi åka hem. Behöver jag berätta att det inte blev någon firmafest för oss :(.

Martin har varit på uruselt humör onsdag-fredag och vi har inte rikitgt förstått vad det varit, mest trott att det är astman som spökat.

Han har haft väldigt mycket gaser i magen stackarn och har fisit illa värre. Det har luktat jätte illa ska jag säga.

Nu har vi nog fått förklaringen för igår kväll fick jag helt plötsligt jätte ont i lederna och kroppen. Jag frös så jag skakade och sen började jag må illa.  Skit, tänkte jag och såg framför mig hur jobbet skulle gå åt helvete i veckan. Jag ligger efter med allt där.

Jag började att kräkas, men sen när det var över så mådde jag inte illa längre och jag kunde dricka vatten utan att det kom upp igen. Det bubblade och skvalade i magen så jag var säker på att jag skulle bli riktigt dålig. Jag sov på soffan i natt eftersom det är närmre till toan ;). Konstigt nog blev jag aldrig dålig i magen, men jag har haft jätte ont i ryggen i natt och har knappt kunnat sova.

Värken har släppt nu, men måste ha haft något med min magåkomma att göra. Sen ringde mamma idag och berättade att hon var jätte dålig, ont i kroppen och dålig i magen. Det är väl det Martin har haft fast han varken har kräkts eller haft diarré. Man kan ju bara få ont i magen ibland när man får sånt här.

Jag tror jag har haft världens snabbaste magsjuka. Det kom snabbt och försvann lika snabbt. Egentligen skulle man vara hemma i morgon, men det är en omöjlighet för nu är det snart panik på jobbet.

Jag kan ju sätta upp en skylt på dörren där det står att jag haft magsjuka i helgen, då kanske jag får sitta i fred och får något gjort ;O).


I morgon ska Martin till förskolan. Han har inte varit där på 1½ vecka så han längtar säkert dit.

Hoppas vi får hålla oss friska nu för jag är riktigt less på det här nu.

Michelle blev utskriven idag. Jag tror hon har haft det ganska bra på sjukhuset. Hon har haft kompisar där hela tiden och i natt sov två stycken över också. Dom fick tydligen göra det :).


Jag avslutar detta inlägg med en bild på när Martin äter spagetti med köttfärssås ;-).

  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards