Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Nu ger jag upp

Av Eva - 1 juni 2009 15:20

Jag skulle försöka sova en stund i soffan, men det var bara att glömma.

Precis när jag hade lagt mig kom Michelle hem så jag var tvungen att gå upp och öppna dörren. När jag äntligen hade kommit till ro igen så började Alice (katten) att skrika och gnälla. När hon sedan hade tystnat och ögonen åter igen hade slocknat så körde dom igång larmet, ni vet den där dom testar om det skulle bli krig. Det var ett under att inte Martin vaknade som ligger med öppet fönster i sovrummet. När sedan den signalen hade tystnat så började dom att klippa gräset utanför. Suck!

Nu känner jag mig ännu tröttare än vad jag var innan.


Jag ska snart börja med maten för Johan är strax på hemgång.

Det blir Buritos idag. Det är så enkelt att göra.

Man steker köttfärs, har i en Taccopåse. Sedan lägger man köttfärsröran i Tortillabröd som man rullar ihop och lägger i en ugnsfast form. Strö över riven ost och in i ugnen på grill tills osten har smält.

Servera med en fräsch sallad. Mums! Ibland gör vi egen Guccamole (stavas?) och det blir jätte gott, men idag blir det bara taccosås till.


Tjingeling



 
 
pillan

pillan

1 juni 2009 19:46

ÖRONPROPPAR !!

http://www.pillans.se/wp

 
Ingen bild

Skånepågen

1 juni 2009 20:25

Nog är det tur att tjutet bara är en kontroll. Tänk tanken om det varit skarpt läge? Hugaligen. Man skulle inte tro att det vore sant.

 
Ingen bild

Jag (Eva)

1 juni 2009 21:39

Pillan, nej usch, öronproppar kan jag inte ha i mina öron. Det är så obehagligt. Enda gångerna jag måste använda dom är vid konserter då inte mina öron tål så högt ljud. Då genomlider jag hellre obehaglighet än att bli döv.



Ja, visst var det tur att det bara var en kontroll. Man lyssnar faktiskt efter sista långa larmet som betyder att faran är över fast man vet att det bara är en kontroll. Man vet ju aldrig.

 
Kvasthilda

Kvasthilda

1 juni 2009 22:10

Lät supergott. Vi gillar texkryddad mat här också. Inte att förväxlas med min kompis chillikryddor för de är knappt ätbara.... Starkt!
Jag förstår att du längar efter ensamhet ibland :-) Lugn o ro o få vila. Inte lätt sommartid när det är varmt o fönstren står öppna.

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

1 juni 2009 23:05

Undrar varför den stackars katten satte igång att skrika. Det var kanske för att du lade dig??? Den kanske bara ville tala om att det var dagtid...hihi.
Näe skämtar men det är aldrig skoj att hela tiden blir störd.

Lät gott det där!
Nattiskramen

http://sancha

 
Sofia

Sofia

1 juni 2009 23:23

Mums det lät gott.

Ja du den där hemska "hesa Fredrik" som dom måste testa varje första måndag i varje månad kl 15.00 är ju inte jätterolig, men jag hörde det ända till Floda.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jag (Eva)

2 juni 2009 07:45

Kvasthilda, Det är inte lätt att få lugn och ro nu för tiden :).

Sanna, katterna har sina skrikstunder och jag kan bli galen när dom sätter igång. Det är nästan alltid när man ska sova. Suck!

Sofia, "Hesa Fredrik" heheheh....kallar du den så? Hes vet jag inte om jag ska kalla denna signal. Det sitter ett larm ganska nära där vi bor och den skär i öronen.
Men det är ju tur att dom testar och ser att allt fungerar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards