Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Show och god mat

Av Eva - 11 oktober 2009 10:09

Tack Linda, Malin och Karin x 2 för en fantastisk rolig kväll :).

Vi tog tåget till Stockholm igår kväll för att se showen primaDONNOR på Hamburger börs. Allt var jätte bra förutom några missöden. Det började med att vi beställde in en fördrink More Mango och den gjorde skäl för sitt namn för vi fick fråga efter more mango ;-). Vi trodde dom hade missat att hälla i mangoextrakt eftersom drinken inte smakade mango, men då kom dom in med mangoabsolut så våra drinkar blev ganska starka. Det gjorde visserligen ingenting för det blev mera drag och smak i drinken. Sen beställde vi in förrätter och jag beställde Kantarell och Karljohanssvampsoppa, helt otroligt gott. Tänk om man kunde göra lika god hemma.

Sen beställde alla utom Karin  Smördegsinbakad oxfilé med haricotverssallad, rödvinssås, bearnaisås som serverades med potatisgratäng till varmrätt.

Vi sa särskillt till om att den inte fick vara well done utan hellre för blodig.

När varmrätten kom och vi skulle börja att äta så var oxfilén helt torr och seg så vi sa till att den inte gick att äta. Servitrisen som serverad vårt bord såg själv att den inte var ätbar så hon hämtade nya till oss.

Den nya oxfilén var helt perfekt och fantastiskt gott.

Jag tog ingen efterrätt utan bara kaffe. Jag har svårt för att äta något sött och sliskigt efter maten.

Sen satte showen igång och Gunilla Backman, Sussie Eriksson och Charlott Strandberg var otroligt bra så det är en show jag verkligen kan rekommendera.

Tyvärr så hade vi en gäst vid bordet framför som störde genom hela showen. Vilket pucko. Han muckade med sin tjej och var jätte arg på henne. Han kallad henne för fula namn, skrek och hade sig. Vi satt som på nålar hela tiden för vi var rädda att han skulle ge sig på henne. En kille vid vårt bord sa till honom att vara tyst, men då började han mucka med honom också.

Karin gick och hämtade vakten, men tror ni han gjorde något? Han satte sig och pratade med honom en liten stund och sen gick han därifrån och då fortsatte han mucka med sin tjej.

När showen var klar så berättade vi för vår servitris vad som hade hänt och då såg hon själv hur han höll på och då hämtade hon vakten som ÄNTLIGEN slängde ut honom. Hon beklagade givetvis och försökte ta kontakt med den som var ansvarig för kvällen. Vi fick ett namn och nummer till en person som vi kunde ringa. Vi skulle få se en annan show gratis om vi ville eftersom det hade blivit så här, men vi frågade om dom inte kunde göra något på priset på maten istället. Det kunde hon inte eftersom hon inte fick besluta om sånt.

Karin ska ta kontakt så får vi se vad dom säger. Hur ofta kan vi ses hela gänget och komma iväg på något sånt här igen? Det är inte alltid så lätt att få ihop det. Ja, ja summa summarum så var showen och maten ( till slut) jätte bra.

Idag har jag fått sovmorgon för Johan gick upp med Martin kl 5.30 Då bestämde sig Martin för att inte sova längre.


Tjingeling.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards