Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Eva - 1 november 2009 21:57

Idag var vi på husvisning. Jag blev kär i huset, men det hade även sina nackdelar och det väger tyvärr tyngre än alla fördelar :(. Skit, när man äntligen hittar något som man verkligen tycker om.

Det är ett torp från 1819 som är utbyggt så det är både gammalt och nytt som jag tycker om. Det låg jätte fint och nedervåningen var helt underbar. Det som inte var bra var att det fanns färre garderober än vad vi har nu. Nu tänker ni säkert att va fan, det är väl bara att köpa fler. Jo visst, problemet är bara att det finns inga väggar att ställa dom mot :(. Sen har vi problemet med trappen upp till den lilla övervången som inhyser två små rum. Trappen var jätte brant och hade korta trappsteg. Total livsfara. Johan fick gå baklänges ner med Martin på armen. Så kan man inte hade det. Det fanns inga förråd alls, bara en gammal lada och där kan man ju gärna inte hänga ut vinterkläder och sånt. Garaget var varmbonat, men där kan man gärna inte hänga ut kläder heller. Så tyvärr blir vi tvugna att avstå från denna idyll....snyft!! Skit, hade det vara funnit lite mer plats för förvaring så hade det var tipp topp. Michelle hade kunnat bo på övervåningen och vi och Martin på den undre eftersom det fanns två sovrum nere. Ja, ja det kommer förhoppningsvis fler hus.


Efter husvisningen åkte jag och shoppade. Fick tag på ett par stövlar. Kanske inte dom jag egentligen skulle vilja ha men dom var supersköna. Jag ville ha ett par med klack men mina fötter klarade inte av dom jag provade. Det fick bli ett par utan klack. Mina fötter är som dom är och jag är ju van att inte kunna köpa det jag vill, men det är så tråkigt.

Sen hittade jag två stickade tröjor utan ärm, dom är mer som västar. Då var jag tvungen att köpa några enfärgade toppar som man kan ha under. Hittade även ett par tights. På Lindex fick jag hjälp att prova ut behåar :). Dom har slutat att sälja min favorit så jag behövde verkligen hjälp med att prova ut en ny. Man kan tro att det inte är svårt att köpa en behå, men det är det. Det ska vara rätt form, rätt band och dom ska sitta skönt. Det ska inte bubbla ut här och där och en massa mera.

Dom två jag köpte skulle jag aldrig ens ha provat om jag inte hade fått denna hjälp så ett STORT tack till Lindex för att ni hjälpte mig.


Nej, nu är det dags att tutta kudde.


Natti natti


Av Eva - 1 november 2009 08:36

Igår tog Martin sina första steg hemma hos brorsan och hans tjej :). Det var nog 4 steg. Första gången gick jätte bra, men så skulle han prova igen och då vurpade han och slog i huvudet. Lilla glutte då.

Vi tror han börjar få en tand (oxel) nere i käken, men det ser ut som en tand hoppas över.....hm! Men den kommer väl så småningom den också.


Idag är det visining på ett hus som jag tycker är jätte fint. Utgångspriset är ganska högt och jag antar att det stiger ännu mera, men det kostar ju inget att åka dit och titta.

Det är ett 1800-tals torp som är utbyggt. Det ser jätte fräscht ut förutom att det är världens gräsligaste tapet i sovrummet :). Mönstret är storblommigt och går i orange, grönt och brunt. Urk!!!

Men det är ju bara att måla om för jag tror inte jag kan sova en natt i detta rum utan att få mardrömmar ;-).


Nej, nu ska jag koka lite ägg så vi kan få i oss lite frukost.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards