Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Eva - 3 november 2009 21:57

I morgon ska jag på farmors begravning. Jag har inte riktigt förstått att lilla farmor är borta. Begravningar väcker så många känslor till liv. Man tänker lite extra på dom nära och kära som gått före oss och sorgen blir extra stark.

Jag har haft pappa i tankarna den senaste tiden och det var nog när farmor gick bort som dessa tankar började att ta över igen. Man funderar och funderar över vad det var som gick fel. Jag har beställt ett dödsfallsintyg där även släktskapet till pappa framgår och detta ska jag skicka tillsammans med en begäran på pappas patientjournal till Akademiska sjukhuset. Jag måste försöka läsa och förstå vad det egentligen står, vad dom gjorde som blev så fel.

Det är nog ett sätt att komma över sorgen och kunna gå vidare. Vi vet att dom gjorde fel, men jag måste se det själv.


I morgon tänker jag inte ställa klockan på ringning och det ska bli skönt att vakna utan ljudet av mobilen som ringer.

Ha det så bra mina vänner och skänk en extra tanke på alla era nära och kära som gått före oss.

Kram kram


  

Sov gott lilla farmor.

Ovido - Quiz & Flashcards