Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Eva - 16 november 2009 22:23

Idag har jag varit på halvdagsseminarium på Uppsala Kongress och Konserthus, det sk Musikens hus. Det var första gången jag var in där och det var lika fult inuti som utanpå.

Det var en karl som heter Christer Olsson som föreläste om "Vart är du på väg och vill du dit"

Det handlade om

-Hur DU reagerar vid förändringar och hur reagerar dina medarbetare vid förändringar.

-Motivation och inspiration istället för stress och konflikter.

-Varför det är viktigast att serva varandra innan vi servar andra.

-Struktur och kultur i förändringsarbetet.

Det var mycket intressant att lyssna på och man fick sig en rejäl tankeställare.


Efteråt gick vi och åt på Peppar Peppar. Jag valde löjrom med västerbottenspaj till förrätt och Oxflémedaljonger med Black and White till varmrätt.........Det var riktigt mumsigt ska jag säga.

Det var trevligt att få komma ut på lite annat. Ibland behöver man komma bort från jobbet en stund.


Nu ska jag lägga mig och vänta på John Blund för jag är så trött. Jag har en förkylning på G...inte kul, men det är bara att bita ihop och hoppas det inte bryter ut.




 

Av Eva - 16 november 2009 22:03

  


Jag har fått en urmärkelse av Jennie. Tack så mycket!

Med utmärkelsen följde det även med en liten utmaning, som går ut på att jag ska berätta 10 (!) saker om mig själv som ni inte vet.

  1. Min tå bredvid stortån är längre än stortån *snyggt*,
  2. Har födelsemärken på magen som ser ut som stjärntecknet Lilla björnen.
  3. Jag har aldrig vågat mig på att äta surströmming.
  4. Jag är född och uppvuxen i en liten bondhåla på landet.
  5. Min första fylla hade jag när jag var 14 år........!
  6. Jag tycker att Sean Connery är jätte snygg.
  7. Jag opererade mig för ljumskbråck när jag var 6 år.
  8. Jag skulle vilja läsa genom bibeln, men har aldrig orkat.
  9. Hatar alla sorters gröt. Jag blir tvungen att gå ut på julafton då alla äter risgrynsgröt *usch*.
  10. Jag skelar med ögonen när jag är trött

Denna utmärkelse skickar jag vidare till min vän Cilla för hon orkar nog skicka den vidare ;-).

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards