Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Eva - 2 november 2009 22:15

Ännu en måndag avklarad. Ikväll har vi försökt att städa lite här hemma. Jag har plockat bort lite grejer, dammat lite (inte överallt), Johan har dammsugit och jag har torkat golven. Nu luktar det Ajaxfräscht :).


Mäklaren ringde och frågade om vi ville lägga bud på huset, men vi svarade nej, Jag berättade att vi behöver mer förvaring än det som fanns i huset och hon förstod. Nu är det bara att hålla tummen på att något mer hus dyker upp. Det skulle kännas skönt att flytta i vår när solen och värmen är på väg.


Jag ska göra ett sista försök till att få det som jag vill på jobbet, men jag har inga större förhoppningar men en liten tumme tänker jag i varje fall hålla. Hoppet är det sista som sviker en människa.

Blir det inte som jag vill nu så är det bara att bita i det sura äpplet och försöka anpassa situationen till det bästa.


Tjingeling





Av Eva - 2 november 2009 22:12

En läkare hade uppfunnit en maskin som kunde överföra smärtorna under en förlossning till barnets far.

Ett äkta par tog chansen att prova maskinen.

Då födseln satte igång, blev maskinen inställd på att föra över 25 % av smärtorna till fadern,

Men mannen märkte ingenting överhuvudtaget.

Läkaren tyckte att
det verkade märkligt och höjde inställningen till 50 %.

Mannen märkte fortfarande ingenting, men kvinnan mådde märkbart bättre.

Efter som det gick så bra, överförde man 100 % av smärtorna till mannen.

Förlossningen fortgick utan att kvinnan hade några som helst smärtor och ett välskapt barn föddes.

Då mannen kom hem från BB, fann han brevbäraren liggandes död vid ytterdörren.

 

 

Jag fick mig ett riktigt gott skratt när jag fick denna på jobbet idag :). Tack Linda för att du livade upp min dag.


Ovido - Quiz & Flashcards