Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Eva - 9 juli 2009 20:23

Ikväll vara vi och handlade och då fick min sambo se en liten kille ta på sig en tröja, slita av lapparna och sedan sätta på sig sin egen munkjacka över.

Vi gick och pratade med kundtjänst som hämtade vakten. Dom stoppade lillkillen och familjen, men då hade han inte på sig tröjan utan då låg den helt plötsligt i hans mammas väska (?).

Hon vi pratade med i kundtjänst frågade om vi ville följa med och prata med vakten och familjen, hon sa att vi inte behövde, hon kunde säga att vi redan hade gått, men sambon valde att följa med och prata.

Mamman skyllde på att hon hade köpt tröjan förr, men sambon sa precis vad han hade sett. Vakten ringde polisen och han tog sambons uppgifter. Hoppas han slipper vittna nu för man vet aldrig hur en sådan utgång blir.

Jag tycker sånt här är obehagligt, men samtidigt så vill man att det ska gå rätt till.

Jag kan ärligt säga att jag har snattat en chokladkaka när jag var 13 år och jag åkte fast. Det är inget jag är stolt över, men ändå känner jag tacksamhet över att jag åkte fast. Man vet ju aldrig om man hade fortsatt. Jag kan säga att jag aldrig har stulit något mer i mitt liv efter detta och kommer aldrig att göra det heller.

Om mina barn skulle börja snatta så skulle jag bli flyförbannad, men skulle det hända så hoppas jag dom åker fast för det ger verkligen en tankeställare.


Hur skulle ni ha gjort??




Av Eva - 9 juli 2009 11:50

Igår åkte vi till Cilla, Henke och barnen. Vi skulle grilla, men vi visste inte om det skulle börja regna så vi beställde mat från pizzerian istället.

Vi spelade kortspelet "Plump" (som vanligt ;-)).

Vi åkte hem ganska tidigt på morgonen eftersom Cilla skulle jobba idag.

Jag har sovit skitdåligt i natt. Martin har legat bredvid och bökat och sparkat på mig hela natten. Katten Svante har sovit i sängen också. Han spann så högt att jag var rädd att Martin skulle vakna.

Det regnar och blåser storm ute och jag är glad att jag inte behöver gå ut idag. Jag ska iväg och handla ikväll, men då har det kanske lugnat ner sig.

Vi ska till stugan i morgon så det blir lugnt på bloggfronten ett tag.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards