Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Eva - 17 juli 2009 23:21

Jag har kikat runt på en massa pysselbloggar ikväll och jag blir så imponerad av dom som syr, stickar och virkar.

Tro det eller ej, men jag kan faktiskt virka, ganska bra faktiskt :). Jag vet inte hur många dukar jag har gjort i mitt liv, men jag tröttnade på dom (använder inte dukar själv ) och började att virka dockläder till Babyborn när Michelle var liten. Det har blivit en del babykläder också, har dock givit bort allt så Martin har aldrig fått haft något på sig.

Jag stickade en babykofta för länge sedan, men den går tyvärr i rosa så den är bara att glömma till Martin.

Jag är jätte sugen på att börja virka igen, men vet inte riktigt vad. Funderar på små virkade djur :).

Det är så många hobbies jag skulle vilja hålla på med, men om jag börjar att virka så kanske det får bort mig från datorn där jag spenderar alldeles för mycket tid.

Vi får se hur det blir, sugen är jag i varje fall.


Nu ska jag ta bort smin, borsta tänderna och krypa ner i sängen.

Natti natti

Av Eva - 17 juli 2009 22:35

Jag är med och tävlar om en jätte söt elefant :).

Ni hittar tävlingen på Solig så var gärna med och tävla ni också.


Jag ramlade in på denna sida av en ren slump och blev mycket imponerad av hennes sydda grejer. Själv är jag urkass på att sy på maskin och är avundsjuk på dom som kan ;-).




Av Eva - 17 juli 2009 18:14

Hur f*n får man bort EAN koderna från Nestles barnmatsburkar?????

Jag har skickat ett klagomail till dom och fick till svar att dom skulle kolla upp det med produktionsansvarig eller vad det var. Fick tipset att lägga burken i blöt innan. Jo visst. Precis som det skulle hjälpa!

Vi har köpt Sempers barnmat hela tiden, men nu tycker jag Nestle har bättre mat från 8-månader och då vill man ju kunna utnyttja EAN koderna.

Så här ser det ut efter burken har legat i blöt och jag försökt få bort koden.


Klistret på etiketten sitter precis vid EAN koden och är helt omöjlig att få bort hel.

Hur gör ni för att få bort dom?



Av Eva - 17 juli 2009 18:03

Vi var till Ulva idag. Det är så fint där, men jag hade den kompakta digitalkameran med mig och det blev inga bra bilder :(. Snacka om att man blivit bortskämd med den nya kameran.

När vi hade kikat överallt så åt vi köttfärspaj på caféet. Jätte gott!

Sen åkte vi till ICA Maxi och handlade. Tack Jennie, vi hittade en keps åt Martin där. Den var kanske inte så snygg, men den duger. 29 bagis kostade den. Nästan gratis ;-).


Sen såg min sambo en kille som satte på sig en skjorta, drog bort lapparna och sen gå iväg......hm....han skulle kunna börja jobba som butikskontrollant snart. Se ett tidigare inlägg.

Jag förstår inte att folk kan vara så fräcka!!!!

Denna gång orkade vi inte gå och säga till och gå igenom allt igen, men det verkade som dom som jobbade där hade lite koll på honom så jag hoppas han åkte fast ändå.


Tjingeling


Av Eva - 17 juli 2009 09:22

Fredag, nu har sambon haft semester i 2 veckor. Skönt att han har 2 till. Det är jätte fint väder idag, men vi vet inte vad vi ska göra.

Martin sov till kl 8.30 idag. Jätte skönt, men tyvärr är han nattsuddare som sin mor så han somnade jätte sent igår kväll. Lägger jag honom vid 19-20 tiden så vaknar han efter några timmar igen och då ska han vara uppe.

Han får hellre vara vaken till 21.30-22 och sen sova hela natten. Michelle var likadan när hon var liten. Dom generna verkar slå igenom :).

Nu ska jag och Martin gå in och väcka sambon för han verkar ha tagit lång sovmorgon idag.


Tjingeling


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards