Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Svalt och skönt idag

Av Eva - 5 juli 2009 07:53

Idag är det svalt och skönt ute. Visst är det härligt med sol och värme, men det blev lite för mycket av det goda.

Jag hörde att grannarna ska åka bort några dagar....yippieeeee!

Då blir det lugnt och skönt här igen :).


Vi har inga planer för dagen, men något ska man väl kunna hitta på att göra. Johan ligger fortfarande och sover och Michelle får man väl sparka upp ur sängen så småningom. Hon är en mycket trött tonåring som kan sova hur länge som helst, men jag kommer ihåg hur jag själv var i den åldern.


Appropå sol och värme, jag minns när jag var i Thailand med jobbet 1998, då hade vi +46 grader i skuggan en dag....puh....hur stod man ut då?

Just denna dag åkte vi ut med ett piratskepp till en ö där det knappt fanns skugga. Jag satte på mig en hatt och ställde mig i havet med vatten upp till hakan. Det var svalaste stället, bara +35 grader ;-).


Tjingeling

 
 
Ingen bild

pillan

5 juli 2009 08:53

godmorgon i stugan..
ja du lite svalare idag det är skönt ,, men fortfarande sol vilket är toppen

 
Sanna

Sanna

5 juli 2009 14:16

Det här med att det är så varmt utomland är ju dels en helt annan värme och så vänjer man sig. Den fuktiga värmen är ju bäst för den torra för ju att man knappt kan andas. Vi hade stor luftfuktighet i Algeriet de år vi bodde där men det var drägligt till slut och man vande sig. Minns att jag kom hem på besök i juli och alla gnällde här men den torra värmen som var här då var hemsk! Så det stämmer nog det där.

Idag är det skönt ute tycker jag!

Kramen

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards