Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Vart tar tiden vägen?

Av Eva - 13 juli 2009 23:36

Jösses, vart tar tiden vägen? Vi åkte till stugan i fredags och jag kom hem idag. Det blev en snabb dusch och så vidare till svärföräldrarna.

När vi kom försökte jag läsa igen en del bloggar ( hänger inte riktigt med längre ;)), men sen började jag att prata med Cilla i telefonen och nu sitter jag här i bloggvärlden igen. Jag skulle vilja titta på bilder jag tagit i helgen, men det får jag nog börja med i morgon för snart är det dags att sova.


Helgen har varit bra. Vi fick fint väder trots att det skulle bli dåligt och det tackar jag hemskt mycket för ;).

Tyvärr så hade alla grodbebisar fått för sig att dom skulle lämna den lilla igenväxta sjön och bege sig till skogs så det var små grodor precis överallt. Jag hatar denna tid för jag är så rädd att trampa på någon. Dom är ju så söta. I början tog det jätte lång tid så fort jag skulle gå någonstans eftersom jag kollade varje steg jag tog och man hann nästan göra på sig om man skulle till dass ;-) Alla andra bara gick och egentligen gjorde dom väl rätt. Det är bara jag som är för stor djurvän, men till sist var jag tvungen att göra likadant, men det gjorde ont i hela mig.

Hoppas dom är borta nästa gång vi ska dit.

I lördags hade vi pilkasttävling och än så länge ligger jag trea. Min kusins fru ska kasta pil en annan gång eftersom dom inte kunde vara med och det är bara att hoppas jag får behålla bronsplatsen :).

På söndagen hade dom tävling i mete. Usch, det var inte jag med på eftersom jag inte kan bryta nacken av en fisk ( där kommer djurvännen in igen :)).

Johan och Martin åkte hem igår, men jag stannade tills idag och jag åkte hem på förmiddagen. Jag har sovit jätte bra i natt. I och för sig har jag sovit bra dom andra nätterna också för Martin har sovit riktigt bra.

Nej, ska man ta ur minneskortet ur kameran och i varje fall titta hur bilderna blev. Man är ju nyfiken.


Natti natti på er.

 
 
Sussi

Sussi

14 juli 2009 07:48

haha jag ser dig framför mig hur du går och lutar dig framåt och tittar på marken innen du sätter ner foten.. Jag är lite som du, tycker det är synd att trampa ihjäl dom. Du har så rätt dom är väldigt söta! Men dom är rätt så många!!

Du har så rätt så! Visst bor jag i krokarna av Rasbo :-)

Ha en jättebra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

14 juli 2009 11:57

Välkommen hem igen. Låter som du fick "tur med vädret".
Det här med grodbebbarna har vi haft samma problem på landet. De kläcks i en sötvattensjö och tar sig över en väg till havet.
Så de fick bygge en underjordisk bro åt dem. Det kan man kalla djurvänner. :)
Fast å andra sidan var de en trafikfara.

Kramen och ha en goer dag Eva.

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards