Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Nu har hon skitit i det blå skåpet

Av Eva - 20 juli 2009 13:23

Igår åkte vi till Cilla och Henke och sov kvar. Vi drack lite vin och spelade Plump (som vanligt).

Michelle skulle få vara ensam hemma i natt och hon skulle ha sin kompis I här. Jag påpekade att jag absolut inte ville ha någon annan här på kvällen.

När vi kom hem på förmiddagen så var det första vi såg att fönstret i porten var krossat och det låg glas överallt.

F*n tänkte jag, vad har hänt nu då?

Michelle och I låg fortfarande i sängarna och jag frågade vad som hade hänt. Först nekade dom, men jag såg att att dom ljög.

Jag fick dra ur hela historian. Tydligen så hade 2 killar sovit här i natt och den ena blev förbannad när dom var tvugna att gå i morse kl 7 så han slog sönder rutan när dom gick. Väldigt moget gjort.

Jag fick hemnumret och ringde hem dit för jag ville prata med killens föräldrar om det som hade hänt.

En yngling svarade i telefonen och jag frågade om det var Kalle ( som vi kan kalla honom). Nej, sa han. Jag heter Sebastian. Det visade sig att det var Kalle jag pratade med, men han sa att det inte var dom som gjorde det.

Han var så fruktansvärt dryg och otrevlig och hade jag haft honom mellan 4 ögon så vet jag inte vad jag hade gjort.

Jag fick i varje fall numret till hans mamma och hon var jätte bra att prata med. Kalle hade kommit hem i morse och varit jätte arg och han hade jätte ont i handen, men sagt att han nog hade stukat den. Jo visst!!! Slår man en näve genom ett tjockt fönster, då har man nog ganska ont.

Dom ska stå för kostnaden och vi ska göra upp det när räkningen kommer.

Jag fick prata med vår gårdskarl om vad som hade hänt och han ringde till en glasmästare som kommer och byter glaset idag.

Jag tycker synd om hans mamma och pappa som nu får stå för kostnaden, men dom skulle på något vis försöka göra så att Kalle ska få betala med sina egna pengar.

Jag måste även maila vicevärden och berätta vad som hänt.

Nu kommer inte Michelle få vara ensam hemma på mycket länge för nu har hon svikit det förtroendet hon fick och det är data och utegångsförbud som gäller ett tag framöver.


Tjingeling



 
 
Jennie

Jennie

20 juli 2009 16:17

Näe vad trist! Jag förstår att du blev arg. Jag bävar för den dagen när sånt här börjar hända här hemma.

http://jtv.bloggagratis.se

 
♥ Jempajenny

♥ Jempajenny

20 juli 2009 19:25

Du måste vara så besviken! Det skulle jag vara... Tyvärr är det väl sådana här historier som hör tonåren till. Ingen ursäkt på något sätt, men dock en förklaring!

http://jempajenny.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

20 juli 2009 23:49

Du gör rätt. Man ger förtroendet och efterlevs det inte drar man snabbt in det. Det är en bra skola och vore jag som dig skulle jag ta ännu ett litet snack mellan 4 ögon om det här med att neka först. Det är ju mer eller mindre en lögn det också om du nu inte stått på dig som du gjorde.

Tycker hela historien redde upp sig rättvist men man kan ju bara hoppas att ynglingen lugnar ner sig också. (hormoner)?

Kram på dig Eva och stå på dig i alla lägen och du kommer att få en bra dotter du också.

http://sancha.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

21 juli 2009 09:47

Ajdå det är inte det lättaste att vara tonårsmamma alltid.
Bra att du stod på dig.

Ha det fint i stugan!

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards