Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Vilket liv det är jämt

Av Eva - 7 november 2009 16:49

Vi måste bo i "Huset som Gud glömde". Det är helt otroligt vilket liv det är här jämt och det är alltid som värst när Martin ska sova. Jag förstår inte hur grannar och gårdstomten kan pricka in hans sovtider.

Just nu sitter jag och lyssnar på när grannen under knackar ner kakel.....suck, ljudet sprids ganska bra i betongväggar. Dom började på förmiddagen när Martin hade somnat och då vaknade han. Sen mitt på dagen så var det helt tyst och vi trodde dom var klara. Jo visst, hann precis lägga Martin så började dom igen. Det är ett under att Martin inte har vaknat ännu.

Så här är det i stort sett varje dag. Är det inte gräsklippning, så blåser dom löv, borrar i betongväggar med slagborr, ungarna under har "lekplats" precis utanför sovrumsfönsrret m.m Vi har valt att inte bo vid en lekplats bara för att slippa livet, men grannungarna gå ut på allmänningen utanför och stojar och skriker så man kan bli helt galen. Just nu är det lugnt eftersom det är höst, men på sommrarna är det kaos där ute.

Jag är verkligen ingen lägenhetsmänniska och jag längtar ut till landet till tystnaden.

Det är alltid någon som renoverar och stökar. Så fort en är klar så börjar en annnan.

För någon vecka sedan så började dom borra med slagborr kl 7 på morgonen. Jag kan tänka mig att många blev förbannade då.


Huset vi var och tittade på förra helgen är uppe över 3 miljoner och det var det verkligen inte värt. Priserna är helt galna nu.

Min arbetskollega har sitt hus ute till försäljning nu och i morgon ska vi åka och titta på det för dom fick inga bud fast det var 14 st som skrev upp sig som intresserade. Dom vill sälja till oss, men det ligger helt åt fel håll, men vi ska kika i varje fall. Huset är jätte fint, jag har varit där förr och hade det legat åt det håll vi vill så hade vi köpt det direkt.


Idag var vi och handlade lite och det tog slut på mina krafter, jag fick jätte ont i kroppen och jag kände mig allmänt hängig. Tur att det finns Ipren för nu känner jag mig bättre igen.

Michelle hade vaknat tidigt i morse och kunde knappt sätta sig upp i sängen, allt snurrade och hon såg dubbelt. Hon hade också 38,4 när hon gick upp. Tänk att vi fick biverkningar av vaccinsprutan alla tre ;-).


Nu ska jag lägga mig ner i soffan och försöka vila i oljudet av kakelknackningen från grannen.



 
 
stina

stina

7 november 2009 20:00

Jag har aldrig bott bättre än vi bor nu, i utkanten av stan där det är lika tyst som på landet. Det är första gången jag är inne på din blogg, ha en fortsatt bra kväll!

http://enenkelstina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

8 november 2009 09:01

Det har sina sidor att bo i flerfamiljshus. Men det måste väl ändå finnas regler för vad man får och inte får och tider och sånt.
Nä jag är heller ingen lägenhetsmänniska. Jag vill gärna kunna gå ut på marken direkt från bostaden. Ev balkong blir inte det samma.
Huspriserna i A B C området är inte kloka.
Har själv skrivit om dem i min blogg.

 
Jag

Jag

8 november 2009 14:05

Vill bara nämna kortfattat att man behöver inte bara bo i lägenhet för att störas av grannar. Vi som bor i hus måste också ta hänsyn tll varandra men gör man inte det kan det bli som för oss, många sömnlösa nätter, poliskontakter etc. Det är hur tråkigt som helst och lika svårt att lämna sitt hus som man byggt om och renoverat och lagt ner en hel del pengar på.....bara för att ge plats till andra grannar som tar för sig.
Så jag vet inte vilket som är värst och jag skrev heller inte detta som en jämförelse. Skulle också ha velat bo ute på landet men har ju vant mig vid villaområdet, tystheten som en gång fanns här och ändå så nära till staden där allt finns att tillgå.
Barnen växte upp här och det finns många känslor inblandade.

Krya på er och hoppas ni slipper flera men av vaccinet!
Kram på dig.

http://sancha.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

8 november 2009 20:16

Vi har ännu inte tagit sprutan och jag önskade nästan att man fick ta den när man redan är sjuk, då skulle jag ju inte märka någon skillnad menar jag.

Det är verkligen helt sjukt med huspriserna nu, ni kanske kan tänka om? Om huset ni ska titta på i dag (har tittat på kanske) är bra, kan det ju funka tills priserna lägger sig lite.

http://jtv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards