Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Utvilad...äntligen!

Av Eva - 7 januari 2009 09:16

Nu kan jag nästan säga att jag känner mig utvilad, det var inte igår.

Martin sov till 8.30 idag, helt underbart och jag hoppas det håller i sig ett tag nu.

Jag trodde det skulle bli mildare ute eftersom det var 0 grader igår, men nu är det -7 igen. Jag drar mig verkligen för att gå ut och gå när det är så här kallt...Burr!! Det enda positiva med kylan är att all j-a hundskit som folk inte plockar upp efter sig fortfarande är fryst. Jag lyckas alltid trampa i skiten när det tinar upp och det är inte mysigt kan jag säga. Om man skaffar hund så får man också räkna med att hunden bajsar som alla andra och då ingår det faktiskt att plocka upp det också. Problemet är nog alla som går med sina hundar lösa som låter dom springa vind för våg och sen inte orkar gå och plocka upp det när hunden bajsar lite längre bort. Koppla hunden säger jag bara, det spelar ingen roll om det är världens goaste hund, det kan slå slint även i den mest underbara vovve. Jag är inte emot hundar om ni tror det, kan faktiskt tänka mig att ha en själv någongång när tid finns, utan det är bara en del ägare som göra mig förbannad.

På väg till jobbet för många år sedan, mötte jag en löst springande hund i skogen, ingen ägare i sikte, det enda jag kunde se var ett tält lite längre bort och jag antar att det var där hunden kom ifrån, ja i varje fall så ställer sig hunden mitt framför mig, visar tänderna och morrar som tusan. Det var en stor grå raggig sak och jag kan säga att jag var livrädd. Trodde min sista stund var kommen. Jag hade ögonkontakt med hunden och jag vågade inte släppa blicken för då hade det nog gått illa. Hjärtat slog i 200 och jag vågade inte ens försöka ropa på någon ägare.....Jag tänkte att här kan jag inte stå, jag måste försöka göra något så jag höll blicken kvar och provade att börja gå runt hunden som stod mitt på stigen....När jag kom runt hunden som fortfarande morrade och såg skit arg ut, så vågade jag släppa blicken och fortsatte att gå...Puh...jag klarade mig, men jag kan säga att minsta grej hade gjort att han hade flygit på mig.

Sedan dess är jag inte så glad över löst springande hundar.

Tänk om det hade varit ett barn som hade kommit som inte hade kunnat hålla kvar lugnet...usch vågar inte ens tänka på vad som kunde ha hänt då.


Nu börjar lillpojken att ledsna på att sitta själv så jag måste nog gå och roa honom ett tag.



 
 
Ingen bild

Malin Ö

7 januari 2009 13:06

Hej Eva!

Kul att jag fick kolla in hur ni har det!
Jag saknar dig här på jobbet... Men förstår att du har det gott där hemma med sötnosen. Vilken stor kille va! Tiden går så fort... men det är ett tecken på att man har roligt säger de ju! Så då e det ju bra! ;O) Hörs snart. Kram kram

 
Eva

Eva

7 januari 2009 15:33

Hej Malin,
Kul att du var in och kikade :)
Jag saknar jobbet jag oxå, kanske inte lika mycket nu när man inte vet vad som kommer att hända, men jag saknar ER jätte mycket!
Det är ju NI som gjort det värt att komma varje morgon.

Puss och Kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny T

7 januari 2009 16:39

Hej Eva!Jag skrev en lång kommentar härom dagen på din sida men missade koden så all text försvann och då orkade jag inte skriva igen.. Kul och kika in och se hur ni har det. När börjar du jobba igen? Ja som du såg börjar jag imorgon, känns lite läskigt men ska bli skönt med rutiner igen.. Sitter i kö till försäkrings kassan hade plats 210 nyss nu nere på 146 suck.. Ja d är lite läskigt med jobbet man vet inte vad som väntar. Såg du va i mina gamla hemtrakter på nyår=)Ses kram kram

 
Eva

Eva

7 januari 2009 17:29

Hej Jenny,
Jag förstår att det känns jobbigt att börja jobba, men man brukar ju komma in i rutinerna fort om det är någon tröst ;)
Jag börjar den 1 oktober om man har jobbet kvar vill säga...hm...man vet ju inte alls hur det blir framöver. Kanske är bäst att vara FL ett tag till :)
Jo, vi var i dina hemtrakter på nyår. Trevlig liten by ;). Som Alunda ungefär, där jag är uppvuxen.
Ha det så bra och hoppas det går bra att jobba i morgon.

Kram kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards