Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Sticka utan stickor

Av Eva - 22 januari 2009 21:49

Tur att jag inte skrev tidigare idag...då hade jag vräkt ur mig en massa galla. Nu har jag fått lite distans så nu känner jag att jag kan skriva.

Martin har varit på världens sämsta humör idag och han höll på att driva mig till vansinne...När Johan kom hem så var jag helt slut. Jag har sovit dåligt i natt och det känns, orkar knappt med mig själv och så ska man försöka trösta en skrikandes Martin. Puh!

Martin blev på bättre humör på kvällen så då passade jag på att ta ett bad med honom. Det tycker han om. Han fick badankor i julklapp så dom simmade omkring i badkaret och det tyckte han var spännande. Dom skulle han försöka fånga och äta upp :).


Jag har börjat försöka "sticka utan stickor" och det är lite knepigt innan man kommer på hur man ska göra. Jag tycker det är svårt att se på en beskrivning hur man ska göra, men jag tror jag förstått principen nu.

Jag ska riva upp det jag har gjort nu och försöka mig på att göra en benvärmare...eller något!

Det verkar vara det enklaste att göra. Jag har försökt att sticka med vanliga stickor, men jag tycker det är jätte krångligt. Då gillar jag bättre att virka, där är det bara en virknål att hålla reda på och råkar man tappa en maska så är det ingen fara, det är bara att göra om, men om jag tappar en maska i stickning, ja då är den borta för jag får inte upp den igen. Dom gånger jag har stickat så brukar det bli stora hål överallt + att jag helst plöstligt kan ha en maska mer än vad man ska ha. Hur det går till förstår jag inte ;).

Jag är inte gjord till att sticka helt enkelt.

Nu ska jag sticka vidare.


Tjingeling


 
 
Ingen bild

Eva

23 januari 2009 10:05

Sticka utan stickor??? Nja, jag håller mig nog till det traditionella sättet MED stickor ;-) Hoppas på uppdatering om hur det går.
Kram, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards