Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Eva - 3 maj 2009 22:49

Det är helt otroligt! Jag lade bara ner Matin i hans säng nu på kvällen och han somnade :). Så skönt! Snart kanske min rygg blir normal igen, börjar känna mig lite sned efter allt bärande.

Jag ska också hoppa i säng nu och jag hoppas Martin sover länge. Det borde han göra för han somnade först efter kl 22. Han är en liten nattsuddare, precis som sin mor *skrattar*.

Natti Natti


Av Eva - 3 maj 2009 18:59

Ängsberg, farmors torp. Det ligger inte långt från Västerbol. Dock inte i skogen utan vid vägen.

Ni kan skymta Västerbol mellan träden.

Denna backe kanske inte ser så brant ut på bilden, men man är ganska mör efter att ha gått några vändor med barnvagn upp och ner.

Känns i vader och rumpa :).

Älvorna dansar på sjön i morgonsolen.

En liten blyg viol.

Lönn i blom. Hela trädet brummade av humlor.

Det fallfärdiga skjulet vi kallar för "Bodegan".

Djupsjön

Stenar på kalhygget.

Lilla Maria Nyckelpiga.

Mormor och Martin myser.

En liten "mini krokodil".


Av Eva - 3 maj 2009 16:19

Nu har vi kommit hem igen.

Som ni ser på det förra inlägget så försökte jag smsblogga, men tekniken fungerade inte riktigt. Först fick jag ett sms om att inlägget hade publicerats, men efter 2 minuter fick jag ett nytt där det stod att något var fel. Hm...ja halva gick ju fram i varje fall. Sen försökte jag mmsblogga också, men inte en bild kom fram. Bloggagratis.se får nog kolla sin sms och mmstjänst för något fel är det.

Det kan ju inte vara "skit bakom" spakarna :).


Vi har varit vid Västerbol ( stugan ) ändå sen Valborg och det har varit jätte skönt. Vädret har varit toppen och jag har lyckats fått lite färg fast jag inte har solat :).

Det var mamma, faster M, farbror B och vi som varit där hela helgen.

På natten till fredagen hände något väldigt konstigt.

Vi vaknade av att hela huset skakade, fönsterrutorna skallrade och vi trodde huset skulle rasa samman.

Karlarna sov så klart, men Johan drömde om åska så han hörde det nog i sömnen.

Mamma, M och jag satte oss upp och tittade på varandra och så frågade mamma, "Vad var det där?. Titta ut så att ingen av bilarna har exploderat".

Jag kikade ut men såg att bilarna stod kvar. Vi var tvugna att gå ut för att se om allt var som det skulle. Det kändes som en tryckvåg och vi undrade ju givetvis vad det var och vi hade några teorier, flygplanskrasch, UFO ;), skorstensbrand, explosion på Forsmark, explosion på Hallsta pappersbruk m.m Vi var livrädda och sen kunde vi knappt somna om. När vi hade lagt oss igen så hörde vi ett ljud igen, men lite längre bort.

Dagen efter kom min farbror L och M upp och hälsade på och när vi berättade om vad som hade hänt på natten så sa dom att ambulanshelikopterna hade kommit till Hallsta och landat och det var en liten stund efter att vi hade vaknat av att huset skakade. Det var antagligen den som flög lågt precis över huset när den skulle till Hallsta och sen hörde vi den komma tillbaka fast en bit bort. Där fick vi förklaringen i varje fall. Skönt!

Man undrar ju om dom verkligen får flyga så där lågt och precis över ett hus?


På fredagen kom lillebror J och hans flickvän J dit. Johan och lillbror var och lagade båten och fiskade medans vi andra åkte på auktion. Jag gjorde inga fynd. Brukar mest bara vara skrot på sådan där auktioner. Jag åker dit för att träffa folk ;). Det brukar alltid vara några släktingar där och det var det denna gång också :).

Johan hade beredskap på lördagen så han åkte hem  i fredagskväll och sov hemma eftersom han måste infinna sig på jobbet inom 30 minuter om något strular, men han kom tillbaka igår kväll igen och sov där i natt.


Martin har varit ett riktigt charmtroll hela helgen. Han har varit jätte snäll och sovit bra. Jag tror han tycker det är kul när det är folk omkring honom hela tiden, då händer det saker som han kan titta på. Jag frågade faster M och farbror B om jag inte kunde få hyra dom några dagar ;).


Det var skönt att komma hem och få hoppa in i duschen. Det är något jag saknar när jag är där. Man får tvätta av sig så gott man kan i tvättrummet, men man känner sig ändå inte helt ren.

Vi fick lägga Martin i badet när vi kom hem. Han har knappt gjort nr 2 på hela helgen och jag tror allt kom på en gång här hemma. Jag ska inte berätta mer, men ni kan nog förstå ändå vad som hände :).


Tjingeling








Ovido - Quiz & Flashcards