Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Eva - 17 maj 2009 20:47

Oj, Martin somnade kl 20. Det bådar inte gott för natten. Han kommer säkert att vakna kl 4 och då är jag mer död än levande kan jag tala om.

Vi brukar försöka hålla honom vaken så länge som möjligt eftersom han då sover till kl 6, men i natt är det bara att glömma.


Jag undrar om vi ska försöka titta klart på filmen Australia idag. Vi började titta på den för evigheter sen, men det kommer så mycket annat i vägen hela tiden. Vi får väl se hur det blir. Först ska jag ta mig en dusch.


Kramisar

Av Eva - 17 maj 2009 17:48

Jag har dragit en vinnare och den som vann halsbandet är Anna som har bloggen http://husprojektet.bloggagratis.se/.

Grattis Anna!

Av Eva - 17 maj 2009 13:36

Nu har vi kommit hem igen. Tack Cilla och Henke för en trevlig helg :).

Vi tittade på ESC igår kväll och Norge gick och vann. Grattis Norge, även fast jag inte tycker låten är så bra. Det fanns dom som var bättre.

Jag tror det aldrig har varit ett sånt bra startfält förut.

Sverige hamnade på dålig placering, precis som jag trodde, men skickar man sånt skit så blir det så.


När jag kom hem så fick jag för mig att jag skulle sy i en knapp i ett par linnebyxor. Det har varit en liten metallhake som man knäpper ihop. Haken är sönder och det går därför inte att använda byxorna. Först tänkte jag sy i en liten tryckknapp, men kom på att det går att sy knapphål med symaskinen. Jag och symaskiner slutar oftast med katastrof...det är inte min grej helt enkelt, men jag övade på en annan tygbit och ta mig sjutton, jag fick dit ett knapphål *duktiga jag* ;). Nu kan jag använda mina byxor igen.

När jag ändå var i farten så tog jag fram en panelgardin i linne som jag tänkte sy en kappa av istället. Det blev väl inte världens rakaste sömmar precis, för det var jätte svårt att sy i linnetyg, men en kappa blev det i varje fall. Jag har inte provat att hänga upp den ännu eftersom lillpyre ligger och sover i vårt sovrum, men sen ska jag testa.

Ser det inte bra ut så är det bara att slänga och då har jag en till panel som jag kan testa på :).


Tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards