Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Eva - 30 maj 2009 12:17

Jag sitter just nu och väntar på att Sjukvårdsupplysningen ska ringa upp. Martin fick några utslag i ansiktet igår, men som sedan försvann. I natt har han sovit jätte dåligt och var vaken mellan 2 och 3.30 och sedan vaknade han kl 7 igen. Han har varit på jätte dåligt humör på morgonen och när jag sedan tog av honom pyjamasen så såg han hemsk ut. Han hade en massa nässelutslag på magen, rygg och armar. Inte undra på att han var på uruselt humör för jag kan tänka mig att det sved och brände. Jag smorde in med Aloevera och nu har faktiskt utslagen börjat att lägga sig. Han har inte ätit något som han inte ätit förr, men något måste han reagera på.

Så nu sitter jag här och väntar på att dom ska ringa upp. Dom har säkert inget svar på vad det kan vara och vad man kan göra, men då har jag i varje fall ringt.


Så här såg han ut på ryggen.

Av Eva - 30 maj 2009 09:12

Jag åkte ut på "syjunta" igår i bästa rusningstrafik och vad händer. Jo, jag hamnade bakom en karavan på 5 husvagnar. Jisses!! Är det något jag riktigt avskyr så är det att hamna bakom dessa rullande små hus. Förlåt Sofia och ni andra som har husvagn, men dessa husvagnar kunde tydligen inte gå fortare än 55 km i kurvorna och 70 km i nerförsbackarna.

Husvagnen längst bak låg med ena hjulet på mittlinjen hela vägen och i alla kurvor gick hjulet in ca 0,5 m på mötande körbana. En riktig trafikfara. Jag satt och bet på mina naglar av först nervositet att den skulle krocka med en mötande bil, sen av att "Rallyharry" skulle börja köra om denna karavan på dom mest olämpliga ställen. Jag såg sådana vansinnes omkörningar så jag var riktigt rädd.  Själv tänkte jag att det inte var någon idé att köra om, men till slut kom det några raksträckor med god sikt och jag tryckte turbon i botten och svischade om dom en efter en. Då var jag i stort sett framme och skulle svänga av :-).

Jag blir inte klok på hur dom kör på denna väg. Inte undra på att det händer så mycket olyckor på just denna sträcka. Sen skyller dom på att vägen är så dålig (?).  Det är planer på att vägen ska sänkas från 90 till 80 km just bara för att det händer så mycket, men vad hjälper det när det oftast är förarens fel.


Idag och i morgon blir det inte så många inlägg här eftersom jag ska ut till mamma och sova över. Jag ska ta med mig datorn dit och prova om 3G kortet i mobilen fungerar bättre att surfa med, men vi kommer nog ha fullt upp hela tiden.

Om ni tycker jag är dålig på att svara och kommentera era bloggar så vet ni varför. Det är nästan så jag kommer att få Bloggabstinens ;-).

Ha en riktigt skön helg i värmen.


Tjingeling


Av Eva - 30 maj 2009 08:58

Jag har fått en liten ängel av Jenny. Tack så jätte mycket.


Ovido - Quiz & Flashcards