Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Eva - 6 maj 2009 23:11

Oj, jag somnade i soffan och vaknade för en stund sedan :). Jag har vaknat och hört Johan och Martin några gånger, men varit så trött att jag genast somnat om. Fy så trött jag var och är fortfarande. Ska strax krypa ner i sängen. Hoppas jag somnar igen.


Det gick bra att sätta ner mormors urna i jorden idag, men det kändes lite konstigt. Begravningen var för länge sedan och nu helt plötsligt ska urnan ner i jorden. Det var mamma, min syster, jag och Martin som var där och vi tog ännu ett farväl av lilla mormor.


Nu ska jag tvätta bort sminket, borsta tänderna och försöka sova igen.

Natti natti

Av Eva - 6 maj 2009 19:07

Jag visste det! Martins rutiner kom ur balans och sen var han på uruselt humör. Jag fick väcka honom och ge honom mat innan vi åkte och då hade han bara fått sova i 30 min. Alldeles för lite.

Han sov inte i bilen dit och inte hem. När vi hade ca 1 mil kvar hem så började han att gråta av trötthet och han grät hela vägen hem förutom den sista kilometern då han somnade. Typiskt! När vi sedan kom hem så kunde han inte somna om. Jag kämpade som en tok för att få honom att somna, men det tog över en 1 timme.

Själv är jag så trött att jag skulle kunna göra vad som helst för att få sova. Jag skulle nog kunna gå och sova nu och sen sova tills i morgon bitt.

"Nemas Problemas" :).



Av Eva - 6 maj 2009 13:00

Nu är det lite brådis. Kl 14 ska jag åka iväg på mormors urnsättning och Martin har precis somnat *suck*. Jag blir tvungen att väcka honom om en stund så att han får i sig lite mat innan vi åker. Han lär vara på uruselt humör eftersom han inte har fått sova ut. Lilla stackarn, men vad ska jag göra? Jag har inget val.

Jag försöker få i mig en Billys pizza, inte det godaste, men det var det enda som fanns i frysen. Den är jätte varm så medans den svalnar så bloggar jag lite.

Jag har kokat vatten och hällt i en termos för jag antar att Martin är hungrig efteråt så jag får väl sätta mig ner på en bänk på kyrkogården och göra gröt till honom :).

Nej nu ska jag äta min lilla pizza.


Tjingeling


Av Eva - 6 maj 2009 06:50

Snart slutar min omröstning så passa på att gå in och rösta. Det är bara 15 personer som röstat och jag vet att det är fler som läser denna blogg så några till vill jag allt ha :).


Av Eva - 6 maj 2009 06:36

Idag har Michelle Operation Dagsverket. Vilket påhitt detta är. Det är alltid lika svårt att veta vad hon ska göra denna dag. Helst ska dom vara på ett företag i 4 timmar och få 400:- för dessa timmar, men det går även att vara hemma och hjälpa till. Förra året var hon hemma hos sin mormor och hjälpte henne att ta fram och tvätta trädgårdsmöbler m.m, Idag ska hon vara hos sin pappa och putsa fönster och städa. Är dom hemma behöver man inte betala lika mycket, tack för det!


Nu ska jag börja på den andra koppen kaffe, jag försöker få bort lite huvudvärk som kan tänkas bli jobbig annars.


Tjingeling




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards