Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Eva - 25 maj 2009 20:43

Nu har jag läst på internet att just Sony Ericsson k800 som jag har är det en massa problem med. Garatin har gått ut, annars hade jag kunnat lämna in den, men det finns program som ska fixa problemet och jösses om vi har försökt idag. Eller rättare sagt, min sambo har försökt för själv fattar jag ingenting ;). Tydligen kan man flasha om den (fattar nada) och så ska man kunna gå igång den. Jag läste någonstans att ibland när man byter SIM-kort så tror mobilen att den blir "hackad" och så förstör den mjukvaran. Smart!!!!! Icke...det finns massor av buggar i denna telefon och jag är så arg för alla min sms och kontakter är förlorade pga. av Sony Ericsssons jäkla programfel i luren. *Morr*!

Så ni som har mitt mobilnummer, skicka ett sms med ert mobilnummer och skriv vem det är ifrån för just nu har jag inga kontakter alls. Siffror har aldrig varit min grej så jag kan inte ens min dotters nummer. Suck!

Jag återkommer senare och svarar på lite kommentarer. Just nu är jag bara så "lack" på allt.


Tjingeling

Av Eva - 25 maj 2009 18:08

Det blev varken en ny mobil eller diskmaskin :(. Jag kunde inte bestämma mig för vilken mobil jag vill ha och tydligen kommer det snart ut en ny Sony Ericsson som ev. kan vara intressant. Jag får ha min jätte gamla så länge.

Vi tittade på bänkdiskmaskiner och det var dom löjligaste jag har sett....heheheh....då diskar jag nästan hellre för hand för annars får jag diska flera ggr per dag. Synd att dom inte har en sån stor som vi har idag.

Det går in massor i den. Johan ska kika lite till på den, kanske går det att köpa någon reservdel så att man kan sparka igång den igen. Vi provade att köra en tom maskin för en stund sedan, men problemet är när den ska tömma vatten. Då både tar den in vatten och tömmer samtidigt...hm!

Den har fått "tuppjuck" :).


Tjingeling

Av Eva - 25 maj 2009 14:04

Grrrrrr! Nu har mobilen lagt av också. Inom loppet av 6 mån har först kyl och frys gått sönder, men den gick att laga. Sen gick tvättmaskinen sönder och vi fick köpa ny. Sen gick ugnsluckan sönder på spisen och går inte att laga, men vi har dragit oss för att köpa en ny. Diskmaskinen gick sönder här om dagen och nu mobilenskiten. Man blir så less!!!!

Jag fick ett nyt SIM-kort till mobilen idag eftersom mitt var från stenåldern och jag stoppade i det i mobilen och efter det är den tvärdöd. Det går inte att få igång den alls. Nu har jag fått plocka fram en gammal mobil jag hade för länge sedan och hur kul är det?

Det blir nog inget Thuns för min del utan jag får istället åka och kolla om man antingen kan laga mobilen eller om jag köper en ny. Den har trots allt några år på nacken.

Vi får väl se vad som händer.


Tjingeling

Av Eva - 25 maj 2009 11:52

Det blev ingen tur ut till min syster. Hennes dotter har magsjuka så då var det bäst att stanna hemma.

Jag funderar på att åka till Thuns istället. Jag tror mamma ska dit idag och tänkte då kanske göra henne sällskap. Martin och jag har ändå ingenting att göra.

Det är jätte fint väder idag. Solen strålar från en blå himmel.

Det är nu man längtar ut till landet och önskade att man bodde i hus och inte i en tråkig lägenhet som vi gör nu.

Visst går det att gå ut på balkongen, men hur kul är det?

Ha ha ha Martin sitter just nu och dansar i sin gåstol...han är för söt lillgrabben :).


Tjingeling

Av Eva - 25 maj 2009 08:11

Så där, nu har jag pratat med FK och dom har fixat min utbetalning av föräldrapenning. Skönt! Dom visste inte vad som hänt, men nu är det ordnat i varje fall.

Skönt att bli bra bemött av dom för man har hört så mycket skit om FK den sista tiden.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning för så fort Martin vaknar och har ätit så ska vi åka till min syster. Han vaknade jätte tidigt idag så nu sover han igen.


Tjingeling

Av Eva - 25 maj 2009 06:38

Nu är jag riktigt irriterad *morr*. Jag ansöker om föräldrapenning via nätet och den 3 mars lade jag in om att jag ville ha föräldrapenning 1 maj-31 juli. Tror ni jag har fått betalt för 1-20 maj? Nix. Denna månad ser det ut som jag bara får betalat för 21-30 april. Så arg jag blir. Nu måste jag ringa och tjata på dom och det skulle inte förvåna mig om jag får vänta på dessa pengar och då kommer det att bli kris här hemma.

Det har aldrig strulat förr. Här om dagen lade jag in en ansökan om föräldrapenning mellan den 1 aug-30 sept, men det ärendet syns inte ens på mina sidor. Vad håller dom på med?

Jag har bara haft positivt att säga om FK, men nu har dom verkligen strulat till det.

Jag kommer att hänga på telefonen när dom öppnar kl 8.


Tjingeling

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards