Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Eva - 28 maj 2009 23:31

Jag upptäckte att jag har stegräknare i mobilen...heheheh!!! Precis som man alltid har den på sig när man går. Jag undrar hur den räknar när den ligger och gungar i en väska *asgarv*. Det måste jag prova någon dag.

Nej, nu är det verkligen dags för boken och sängen.


Av Eva - 28 maj 2009 22:23

Oj, vad med kommentarer jag hade när jag loggade in :). Det är alltid lika kul. Jag ska försöka hinna med att svara på dom efter detta inlägg.


Jag var och hämtade den nya mobilen och jag har lekt med den hela kvällen. Tycker det är så kul med något nytt ;-). Jag blir som barn på Julafon *ler*.

Det blev en svart för silver verkar inte finns än.

Det är en massa inställningar som ska göras innan man får den som man vill. Byta ringsignal, meddelandesignal, teman m.m Sen ska man se till att man får rätt inställningar från sin mobilabonnemangsleverantör m.m

Jag upptäckte att jag kan logga in på Facebook direkt och till och med få upp i mobilen när någon skriver något...coolt! Jag har ju fått provat på internet gratis via mobilen till min bärbara och för att vara på den säkra sidan att jag kan surfa gratis direkt från mobilen så var jag tvungen att kontakta min mobilabonnemangsleverantör. Där kunde jag välja om jag istället ville chatta med någon på Kundservice och sjävlklart valde jag det. Det var något nytt...måste prova allt. Jag fick till svar att jag får surfa gratis från mobilen. Tack för det! Någon förmån ska man väl ha eftersom man har varit kunde sedan 1900-talet ;-).

Nu kommer man bli så van att kunna surfa ut på mobilen så att man vill fortsätta sen när min gratismånad är slut...mindre kul eftersom det då kostar en del. Det är säkert det dom tänkt ut.

Nej, som sagt, nu ska jag kolla bloggar och svara på era kommentarer.


Natti natti så länge.

Av Eva - 28 maj 2009 18:10

Nu har jag beställt en mobil på Elgiganten.se och man kunde välja att hämta den i butik efter 2 timmar så precis innan dom stänger kan jag hämta ut den :). Det blev en Sony Ericsson C901. Hoppas den funkar som den ska och inte är full av buggar som den andra gamla jag hade.

Jag hade helst velat ha en silverfärgad, men tydligen finns den inte än och jag orkar inte vänta på den. Den fanns även i peach, en rosa variant, men jag tyckte färgen var så blaskrosa.


Martin sover just nu och han ska få göra det en liten stund. Han har inte varit rolig idag. Ungefär på samma humör som jag var på igår ;-).

Det är nog vädret som gör att man känner sig lite låg. Det bara regnar och regnar, men i morgon ska det tydligen bli fint igen och i helgen ska det vara jätte varmt. Upp till 30 grader kunde det bli.

Jag funderar på att ta med mig Martin till mamma på lördag och sova där. Johan ska ändå jobba på söndag och är det fint väder vill man ju vara på landet. Det blir ingen tur till stugan för min kusin och hennes familj är där och då vill man inte störa.


Tjingeling

Av Eva - 28 maj 2009 11:22

Jag har knappt hunnit sitta vid datorn idag för när Martin somnade nu på förmiddagen så sov han inte så länge eftersom dom började att borra med en slagborr i trappuppgången. Kul! Då vaknade givetvis Martin och nu är han på dåligt humör eftersom han är trött och grinig igen. Suck! Jag försökte lägga honom, men det gick inte.


Vädret är grått och trist och det regnar till och från. Ett riktigt skitväder.

Nej, nu måste jag försöka roa Martin för nu är han riktigt sur.


Tjingeling

Skapa flashcards