Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Eva - 9 maj 2009 15:46

Vi har bestämt oss, vi åker till Cilla, Henke och barnen ikväll. Michelle följer också med. Nu slipper vi höra - När ska vi hem? ikväll för vi ska sova över där :). Det är annars helt omöjligt att ha henne med nu för tiden för hon tjatar om att åka hem efter 5 min och sedan håller hon på så tills vi åker *suck*! Hon har missbrukat vårt förtroende så därför får hon inte vara hemma själv i natt.

I morgon åker vi direkt till svärföräldrarna och hälsar på. Johans syster med familj är där och då måste vi passa på att titta på lilla Emil som föddes 20 april, Martins nya kusin ;). Dom bor annars i Dalarna.

Nu väntar vi bara på att lillpyre ska vakna så att vi kan åka.



Tjingeling och hörs i morgon!

Av Eva - 9 maj 2009 09:34

Idag ska Michelle gå i skolan, ja ni hörde rätt, hon ska gå i skolan fast det är lördag. Skolan firar tydligen 50 år så dom har jubileum idag. Dom får istället skolavslutningen en dag tidigare.

I höstas så var det prat om att skolan skulle läggas ner helt, men det blev uppskjutet några år så Michelle hinner gå ut högstadiet innan det blir tal om det igen. Skönt!


Nu har jag äntligen fått ner mina pelargoner i jord. Jag hämtade hem dom från mamma igår. Dom har suttit upp och ner i hennes pannrum i källaren hela vintern och nu ska jag försöka väcka dom till liv igen. Som tur var så hade jag jord hemma och nu står dom planterade och nerklippta på balkongen. Det ska bli kul att se om dom tar sig. Det är bara solen som fattas nu. Vädret är jätte tråkigt idag, ser ut att bli regn. Det har regnat hela natten och jag tycker det räcker.


Jag har nog åkt på en sväng av ögoniflammation jag också. Det kliar och svider i ögonen och igår var jag tvungen att ha solbrillor på mig för jag hade svårt att se i solen. Det rinner inte gult kladd, bara tårar.


Tjingeling



Av Eva - 9 maj 2009 08:44

Jag har antagit en utmaning från Sofia.  En del frågor känner jag igen så det är möjligt att jag redan svarat på dom i en annan utmaning, men det får ni stå ut med ;).


1. Hur gammal är du om fem år?  39

2. Vem var den sista du träffade? Min sambo Johan

3. Hur lång är du? 163

4. Vilken var den senaste film du sett? Kommer faktiskt inte ihåg, det blir inte så mycket filmtittande nu för tiden.

5. Vem ringde du sist? Mamma

6. Ditt senaste sms och till vem? Cilla, jag berättade att huset redan var sålt.

7. Vad är helgens planer? Kanske besök hos Cilla och Henke ikväll och i morgon ska vi få träffa Martins nya kusin :).

8. Föredrar du ringa eller skicka sms? Ringa

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Pappa har gått bort, men innan bodde dom ihop men var ej gifta.

10. När såg du senast din mamma? Igår

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du idag? Första gången runt kl 6, sen sov jag vidare till 8 eftersom Johan gick upp med lilla Martin

13. Har du någongång hittat en katt? Ja, vildkatten jag kallade "Tjejen" som senare flyttade in hos oss.

14. Vilken är din favoritplats? Stugan på landet.

15. Vilken plats föredrar du minst? Gynstolen, måste hålla med Sofia här.

16. Var tror du att du befinner dig om 10 år? Förhoppningsvis i ett hus på landet med min familj,

17. Vad skrämmde dig som barn? Motorfordon som lät illa.

18. Vem fick dig att skratta senast? Martin igår kväll när han busade och spexade.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, några finns kvar.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär på jobbet, bärbar hemma.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sover i trosor.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två

23. Hur många landskap har du bott i?  Ett, Uppland

24. Har du någon gång spytt på någon? Nej det hoppas jag inte.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor

26. Är du social? Ja för det mesta

27. Vilken är din favoritglass? Nogger

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa ett hus

29. Tycker du om kina mat? Ja

30. Tycker du om kaffe? Ja, det slinker ner ett antal koppar per dag.

31. Vad dricker du till frukost?  Kaffe och vatten

32. Sover du på någon särskilld sida? Mest vänster

33. Kan du spela poker? Ja, men är inget proffs.

34. Tycker du om att mysa? Ja

35. Är du en beroendemännsiska? Ja

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner vet jag inte, men Elvis fyller år på samma dag :)

37. Vill du ha barn? Har två och tror det räcker.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nix.

40. Föredrar du havet eller pool? Poolen

41. Vad spenderar du helst pengar på? Allt möjligt

42. Äger du dyra smycken? Någar har jag nog

43. Har du någongång testat narkotika? Nej

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe

45. Vem är den roligaste människa du känner? Det finns så många att jag inte kan välja.

46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har ett i ljumsken för jag fick ljumskbråck när jag var 6 år som opererades på en gång.

47. Vad har du för ringsignal? Djingis kahn (stavas??)

48. Har du kvar något klädesplagg från du var liten? Ja en liten klänning.

49. Flirtar du mycket? Nej!

50. Vart togs din profilbild?  Hemma i köket av mig själv. Jag var tvungen att ta ca 50 foton innan jag fick en som såg vettig ut ;).

51. Kan du byta olja på bilen? Nix.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Bärgad skörd

54. Läser du dagstidningen? Nej, bara Aftonbladet.se på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Nej, hur skulle det gå till?

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix Fm

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En inköpslista

59. När var du i kyrkan senast? I onsdags då vi skulle sätta ner mormors urna.


Jag tänker inte utmana någon utan ni gör som ni vill. Själv hade jag lite tid att slå ihjäl ;).

Skapa flashcards