Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Eva - 26 maj 2009 20:21

Vi var på husvisning ikväll och huset var alldeles perfekt, men låg precis bredvid en hårt trafikerad väg :(. Jag skulle varken våga släppa ut Martin eller katterna på gården. Inte nog med att det låg bredvid vägen, det låg mitt i en kurva så det satt speglar åt vardera håll så att man överhuvudtaget skulle kunna köra ut. Det är så typiskt.

Huset hade 3 stora sovrum, stort vardagsrum och ett stort härligt kök. Sen var det källare och tänk vad med utrymmen :). Vi som har ett litet futtigt förråd.

Det låg annars lagom långt från stan och var inte allt för dyrt.


Snart börjar Desperate Housewifes :).

Tjingeling



Av Eva - 26 maj 2009 14:18

Martin fick leka med en liten Londonbok som vi fick med Aftonbladet för ett tag sedan och som vanligt löste han upp den med sitt dreggel så att pappret började att gå sönder. Han hade hela munnen full så jag satt in mitt finger och skulle ta bort det och vad kände jag? En ny liten tand :).

Han har haft sina två i käken nere sen han var 5 månader och sen inte fått någon mer. Det roliga är att det inte är dom två i överkäken som brukar komma upp först utan det är en tand på sidan....ska det vara så?

Det är säkert olika från barn till barn, men som sagt, jag hade väntat mig dom två i mitten :).


Av Eva - 26 maj 2009 14:12

Så här blev min plantering på balkongen.


Först har vi kopparbaljan som fick en Margarite, en Dahlia, en Snöflinga och 3 lobelier.


Sen har vi en liten kruka med en Margarite och en Snöflinga.


Klematisen börjar att klättra i nätet.


Jag måste visa den ena pelargonen. Det börjar komma ut lite nytt grönt nu och jag hoppas den blir lika fin som den var förra året.

(Bilden är inte så bra, jag fick inte fokus på dom små bladen, men ni ser ju i varje fall att det hänt något :)).


Tro det eller ej. Rosen jag klippte ner alldeles för tidigt ser ut så här nu.

Den överlevde min vilda framfart ;).

Av Eva - 26 maj 2009 14:05

Det enda min trasiga mobil duger till nu är det här.

Martin blev i varje fall glad att äntligen få tugga på den ;).


Loppisfynd.


Jag sålde mina 2 Akta Graco babyskydd idag :). Jag lade ut dom på Blocket.se och vips så hade första ringt och ville ha dom. 

Vad skönt. Nu är jag äntligen av med dom för dom stod bara och tog plats.


Tjingeling 



Av Eva - 26 maj 2009 12:55

Det är inte bara människor som kan bli senila, även mobiler. Det visade sig att min mobil har tappat minnet och även om dom kan få igång den så är alla sms och kontakter borta :(. Det skulle kosta 300:- för att få igång den igen och det var inte ens säkert att den skulle gå igång så jag struntar i det och köper en ny mobil istället.

Nu ska jag bara vänta på att Sony Ericsson C901 ska komma, dom hade fått in ett exemplar på det här stället jag var till, men där kostade den 4600:- och det tänker jag inte betala. Min sambo hittade ett ställe på internet där den kostade 1000:- mindre. Jag fick klämma och känna på den i varje fall och den kändes som en mobil ska göra. Det är väldigt viktigt att knappar och sånt känns bra :).


Martin och jag var in på Secondhand och där hittade jag 3 böcker. Perfekt då snart "Floden blev mitt liv" är utläst.



Så här ser mobilen ut.




Av Eva - 26 maj 2009 09:45

Saker som grannar borde veta.



  • Handtag är till för att användas. Man kan trycka ner handtaget när man stänger dörren istället för att slänga igen dörren varje gång.

  • Trappuppgången är ingen lekplats. Man behöver inte tjoa och tjimma varje gång man är där ute. Leksaker, cyklar och annat skit ska INTE stå i trappuppgången. Tänk på om brandmännen måste ta sig fram.

  • Stäng porten. Den ska aldrig stå öppen förutom vid i och urlastning av bil.

  • Gräsmattan utanför balkonger och altaner är inte heller någon lekplats. Den ägs inte av bostadsrättsinnehavaren så ta bort all skit som ligger där. Man behöver inte heller tillbringa all sin tid där.

  • Ska ni sätta upp en tavla eller annat? Snälla, borra inte i väggen sent på kvällen. Så akut kan det inte vara.

  • Tänk på att när ni sitter ute på altanen med vänner och dricker vin och blir salongsberusade så hör era grannar ALLT som sägs. Kan ni verkligen titta grannen i ögonen dagen efter när nu denna vet allt om era bekymmer?







Av Eva - 26 maj 2009 07:07

Jag ska ge min mobil en sista chans idag. Det finns tydligen ett ställe i närheten som fixar med mobiler och kanske kan dom "flasha om" den.

Jag ska fråga i varje fall för det vore guld värt att få tillbaka alla kontakter.

Även om dom får igång den så ska jag köpa en ny mobil snart. Har den börjat att strula så här så är den inte att lita på.

Mest sur är jag för att det är ett känt problem och så har dom inte gjort något åt det. Jag mailade Sony Ericsson igår och vi får väl se om jag får något svar.


Tjingeling


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards