Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Eva - 14 maj 2009 21:51

Katter har ett sjätte sinne, det har jag alltid sagt.

Jag tycker om makrill på hårtbröd och jag behöver bara närma mig skafferiet, ta fram det och vips så sitter det en katt nedanför. Hur kan dom veta att det är just makrill jag tar fram? Jag har ju inte ens öppnat burken.

Sen sätter dom igång och skriker så jag måste först ge dom en liten smakbit innan jag kan äta själv. Dom får inte så mycket för jag vet inte om tomatsås är så bra för katter ;).

Jag blir alltid hungrig sent på kvällen och då är det perfekt att äta. Det känns inte så onyttigt och fisk ska ju göra en smart har jag hört ;).

Sen får jag lugn stund för mig själv för varken Johan eller Michelle tål lukten. Perfekt när det är något på teven som jag vill se..hihihi!


Nu lutar det åt kudden. I morgon vill jag vara utvilad för då ska Eva, Tuva, lilla Martin och jag till IKEA. Det ska bli så kul att träffa dom.


Natti natti

Av Eva - 14 maj 2009 17:12

Det är konstigt det här med bloggar. Jag började att blogga i höstas när jag väntade Martin för att mina nära och kära skulle kunna läsa om hur det gick och vad jag pysslade med om dagarna. Det var aldrig meningen att få "jätta många" läsare, men under resans gång har jag mött en del otroliga människor. Ni vet vilka ni är :).

Det är så kul att kunna följa era bestyr och åtaganden, ja  både till vardags och till fest. Det skulle bli så tomt utan er.

Sen vet jag att många är inne och läser min blogg, men aldrig kommenterar, ni vet också vilka ni är ;).  Matte, när ska du skriva en kommentar då för jag vet att du är inne och kikar ;).

Själv har jag några stycken bloggar som jag följer varje dag och försöker lämna kommentarer på eftersom då personen vet att jag har varit där och läst. Sen finns det några som jag har lämnat kommentarer hos om och om igen, men får man någonsin ett svar? Nix...Det skulle vara så roligt att få bara ett hej eller något. Dom bloggarna ledsnar jag till slut på.

Jag hinner inte alltid med att svara på kommentarer jag heller, men ni vet att jag läser ändå. Sen vet jag aldrig om jag ska svara på min egen blogg eller på den andres blogg......det kan bli lite av varje :).

Sen ett konstigt fenomen, jag lade ut en tävling här om dagen och vips så är jätte många inne och vill vinna...va? Visst är det jätte kul att så många vill ha mitt halsband, men kommer dessa personer att fortsätta läsa min blogg???

Ja, det var lite tankar och funderingar bara.

See you later alligator.



Av Eva - 14 maj 2009 12:49

Jag var tvungen att ta en paus i dammandet och sitter just nu och försöker avnjuta en kopp kaffe. 

Jag började damma i tonårsdotterns rum och fy tusan vad med damm det fanns. Längst upp på hennes hylla såg det ut som någon hade lagt ut en heltäckningsmatta, usch! Men nu är det i varje fall dammat och fint och jag ska tvinga henne att damma oftare för det där vill jag inte vara med om igen. Största problemet här hemma är allt katthår från mina heliga birmor, det är inte som med andra katter, att man kan gå och rolla av där dom legat. Nej då, dessa far runt som två vilddjur och håret flyger runt och landar precis överallt. Jag börjar bli riktigt less på det och jag måste varna för att skaffa långhåriga katter, ni kommer alltid få ha med er en roller vart ni än går. På jobbet, i bilen, i handväskan, så ser det ut för mig.

Svarta kläder är bara att glömma för då syns allt extra mycket.

Jag tycker synd om lilla Martin när han en gång ska börja krypa här hemma för det spelar ingen roll hur ofta vi dammsuger, det finns i varje fall på golvet.

Nej, nu ska jag sluta klaga och dricka mitt kaffe :). Sen ska jag fortsätta damma. Om inte lilla Martin har ledsnat på att se mamma med dammtrasan vill säga. Han tycker det är jätte trist.


Tjingeling

Av Eva - 14 maj 2009 07:24

Vad är det för väder ute? Regn och blåst :(. Jag skulle verkligen behöva ta med mig Martin på en promenad och handla, men det känns inte kul i det här vädret. Vi får se om det blir bättre under dagen, annars skickar jag Johan att handla efter jobbet.


Idag åker nog dammtrasan fram för nu är det inte bara damm, det är pollen inne också. Det är fasligt vad det kommer in när man har fönstren öppna.

Usch!


Tjingeling

Av Eva - 14 maj 2009 07:16

Han är för go min lilla son :).


Ovido - Quiz & Flashcards