Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Eva - 22 januari 2009 21:49

Tur att jag inte skrev tidigare idag...då hade jag vräkt ur mig en massa galla. Nu har jag fått lite distans så nu känner jag att jag kan skriva.

Martin har varit på världens sämsta humör idag och han höll på att driva mig till vansinne...När Johan kom hem så var jag helt slut. Jag har sovit dåligt i natt och det känns, orkar knappt med mig själv och så ska man försöka trösta en skrikandes Martin. Puh!

Martin blev på bättre humör på kvällen så då passade jag på att ta ett bad med honom. Det tycker han om. Han fick badankor i julklapp så dom simmade omkring i badkaret och det tyckte han var spännande. Dom skulle han försöka fånga och äta upp :).


Jag har börjat försöka "sticka utan stickor" och det är lite knepigt innan man kommer på hur man ska göra. Jag tycker det är svårt att se på en beskrivning hur man ska göra, men jag tror jag förstått principen nu.

Jag ska riva upp det jag har gjort nu och försöka mig på att göra en benvärmare...eller något!

Det verkar vara det enklaste att göra. Jag har försökt att sticka med vanliga stickor, men jag tycker det är jätte krångligt. Då gillar jag bättre att virka, där är det bara en virknål att hålla reda på och råkar man tappa en maska så är det ingen fara, det är bara att göra om, men om jag tappar en maska i stickning, ja då är den borta för jag får inte upp den igen. Dom gånger jag har stickat så brukar det bli stora hål överallt + att jag helst plöstligt kan ha en maska mer än vad man ska ha. Hur det går till förstår jag inte ;).

Jag är inte gjord till att sticka helt enkelt.

Nu ska jag sticka vidare.


Tjingeling


Av Eva - 22 januari 2009 14:58

Idag fick jag hem paket både från Panduro och Pippilotta. Jag har köpt något som heter Quick knit, man stickar utan stickor...skitsmart!Vet inte när jag ska ha tid för att prova den i och för sig, men någon dag sover kanske Martin länge...in my dreams, men man vet aldrig.Jag beställde även två häften med beskrivningar på vad man kan göra. Det går att göra allt möjligt, tex mössor, halsdukar, gosedjur, benvärmare, väskor m.m.Här kan ni se en bild på den. Jag har lånat bilden från Panduro.


Sen har jag beställt dreggellappar och två kamoflagefärgade bandanas till Martin. Han dregglar ju så mycket och dom här var så söta så jag var tvungen att köpa dom. Det blev även två bodies med döskallar på. Det var rea, 59:- för 2 st, som hittat.Här kan ni se en bild på den ena bandanan.Jag har lånat bilden från Pippilotta.


När jag sedan hade kommit hem med allt så kom posten igen, då damp det ner ännu en avi att jag har kort att hämta. Har skickat in via Extra film...morr...varför ska man behöva få post 2 ggr per dag????? Vad är det för fel på vanliga posten?? Citymail delar ut sin post så sent och det stör mig.

Det var bättre förr, då fanns det bara 2 kanaler att välja mellan, det fanns massor av telefonkiosker...nej skojade bara, men jag tycker det räcker med en postutdelare.

Jag får ta ännu en promenad i morgon och hämta paketet. Det ska ju vara bra att röra på sig har jag hört ;).


Tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards